۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85485944
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85485944
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

تهران بزرگ - ایرنا - گرمای دومین روز از خرداد هم نتوانست مانع حضور مردم قدرشناس پایتخت در آیین تشییع پیکر مطهر شهدای و به پاس یک عمر خدمت صادقانه رییس جمهور شهید در مسوولیت‌های مختلف و هیات همراه که در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، در دانشگاه تهران، خیابان انقلاب و مسیر برگزاری این آیین نشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ساعات ابتدایی صبح چهارشنبه جمعیتی پرشمار و البته عزادار از مناطق مختلف پایتخت با هر وسیله‌ای خود را به دانشگاه تهران رساندند، گرمای هوا اثری ندارد چرا که این مردم قدر خدمت را می‌دانند و برای قدردانی از خادم خود آمده‌اند.

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته/به روز می‌شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رییس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند، حضور چند میلیونی مردم در این مراسم به حدی است که در دانشگاه تهران و خیابان‌های منتهی به خیابان انقلاب و دانشگاه جای سوزن انداختن نیست.

«ای اهل حرم، پیر و علمدار نیامد» را همه زمزمه می‌کنند، در یک جایی جمعیت در خیابان‌های مجاور دانشگاه قفل شده گویی اینجا زمان ایستاده و خیلی‌ها در کنار جوی آب تا کف خیابان ایستاده و منتظرند کاروان پیکرهای مطهر شهید جمهور و شهدای خدمت را همراهی کنند.

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته/به روز می‌شود

پس از اقامه نماز اعلام شد که مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی انجام می‌شود؛ بسیاری از جمعیتی که در مبادی منتهی به خیابان انقلاب پشت جمعیت داخل خیابان ماندند، نتوانستند به خیابان اصلی راه پیدا کنند.

حجم جمعیت به نحوی بود که از طریق بلندگو به آنها گفته می‌شد، که برگردید اما آفتاب سوزان و فشار جمعیت هم نتوانست غالب عاشقان را از راهی که آمده بودند، برگرداند.

پیرمردی که لباس چون کفن بر تن داشت که بخشی از تاریخ انقلاب و جملات رهبری بر روی آن نوشته شده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: راه انقلاب و رهبری ادامه دارد و مردم پای نظام و شهدای خدمت ایستاده‌اند.

او این را هم اضافه کرد که خون هر شهیدی که تقدیم انقلاب می‌شود، به شریان نظام جانی دوباره می‌بخشد و نشان می‌دهد که راهی که رفته‌ایم، قطعا درست است.

در دو گوشه شمالی میدان انقلاب اتوبوس‌های آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس مشغول خدمت رسانی به افرادی بودند که از فشار جمعیت و آفتاب شدید دچار آفتاب زدگی و یا افت فشار شده بودند.

زنی که در گوشه‌ای از میدان انقلاب به همین علت سرم به او وصل بود، فریاد می‌زد: خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.

او ادامه داد: خون من که رنگین تر از شهدای راه خدمت به وطن و اسلام نیست پس از نثار آن در راه وطن ابایی ندارم.

زمان انگار متوقف شده بود اما سیل جمعیت نه؛ کم کم دم ظهر می‌شود و سیل جمعیت به سمت میدان آزادی همچنان در حال حرکت هستند.

در وسط بخشی از خیابان چهار نفر پرچم بزرگ ایران را تکان می‌دادند، میدان انقلاب کم کم خلوت‌تر شد و نگاه و حرکت همه به سمت میدان آزادی است.

بازار سلفی هم داغ بود و هر کسی در حد توانش و با گوشی شخصی به دنبال ثبت این مراسم تشییع تاریخی بود.

در بین جمعیت چهره‌های سیاسی هم دیده می‌شدند و البته چهره‌های ورزشی از علی کفاشیان تا حسن خانمحمدی.

قطعا این تشییع باشکوه و پرشمار با حضور عامه مردم شکل گرفت؛ قدرتی که نظام بر آن تکیه زده است.

در گوشه میدان انقلاب پیرزنی را می بینم که به دیوارنگاره میدان که مزین به تصویر رییس جمهور شهید شده، زل زده بود و می‌گفت: حیف از رفتن تو.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، روسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رییس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha