ارسال ابلاغیه به دانشگاه‌ها در راستای حفظ وحدت ملی/ تشکیل شورای فرهنگی‌اجتماعی

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از ارسال ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها در راستای تبیین راهبردهای لازم برای تقویت وحدت ملی، حمایت از پوشش رسانه‌ای پویش‌های دانشجویی همچنین تشکیل شورای فرهنگی‌اجتماعی دانشگاه‌ها و استان با هدف ایجاد وحدت رویه در برنامه‌های تشییع خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت فرهنگی‌اجتماعی وزارت علوم، مهدی بادپا با اشاره به ابلاغیه ارسالی به دانشگاه ها گفت: افزایش روحیه خدمت گذاری، جلوگیری از گسترش فضای نا امیدی و ایجاد شبهات نسبت به آینده کشور، برنامه ریزی برای حمایت از پوشش رسانه ای پویش های دانشجویی و پرهیز از ایجاد خلل در امور از جمله مهمترین راهبردهای این ابلاغیه است.

وی تصریح کرد: برای انجام این راهبردها به دانشگاه ها توصیه کردیم در سریع ترین زمان ممکن شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و استان با اهدف ایجاد وحدت رویه در برنامه ها تشکیل شود. همچنین فضاسازی محیطی مناسب و برگزاری مراسم یادبود در دانشگاه ها برای بزرگداشت خادم شهید ملت از جمله موارد این ابلاغیه است.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: روندی که باید در دانشگاه ها پیش گرفته شود، تبیین منش و رویکرد جهادی و خستگی ناپذیر رئیس جمهور و همراهانش برای دانشگاهیان بوده و اینکه آیت الله رئیسی بدون توجه به فضاسازی های سیاسی و رسانه ای مغرضان و معاندان به اصل کار و خدمت برای مردم به صورت جهادی و ایثارگرانه توجه داشت.

دانشگاه ها باید کمک کنند زمینه بهره مندی حداکثری از ظرفیت گروه های دانشجویی در برگزاری برنامه ها و مراسم تشییع پیکر شهدا انجام شود. تمام فعالیت ها و اقدامات می تواند بخش کوچکی از زحمات شهید خادم ملت حضرت آیت الله رئیسی را به تصویر بکشد. باید به این مساله توجه ویژه داشت.

مهدی بادپا همچنین به برگزاری دسته عزاداری بزرگ هیئات دانشجویی در مقابل دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی ظهر امروز (سه شنبه ۱ خرداد) از مقابل در دانشگاه تهران به سمت نهاد ریاست جمهوری حرکت کرد.

رییس‌جمهور به شنیدن نظرهای دانشجویان اهتمام داشت

با اشاره به شخصیت آیت سید ابراهیم رئیسی گفت: رییس‌جمهور شهید اهتمام جدی برای شنیدن نظرهای دانشگاهیان اعم از استادان، نخبگان و دانشجویان داشت و بارها دانشگاه را اتاق فکر دولت معرفی کرد بود. وی بارها در طول خدمت در زمان کوتاه ۳ ساله دوران ریاست جمهری در مراسم مختلفی در دانشگاه‌های کشور شرکت کرد و جلسات زیادی با دانشجویان، تشکل های دانشجویی، نخبگان و استادان دانشگاه داشت.

وی ادامه داد: اینکه مراسم ۱۶ آذر دانشگاه ها پرشور برگزار می‌شد، اهتمام ویژه رییس جمهور شهید به جنبش دانشجویی بود. او ابتدای آذرماه و پیش از روز دانشجو، به وزرای دولت ماموریت داد تا در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی شرکت کند و شورای اطلاع رسانی دولت ماموریت یافت تسهیلگر حضور وزرا و استانداران در دانشگاه ها شود.

بادپا بیان کرد: رییس‌جمهو حتی در زمان ریاست جمهوری در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی شرکت می کرد و به سوالات و انتقادهای دانشجویان پاسخ می‌داد، حتی دیدار ۱۶ آذر ایشان با تشکل‌های دانشجویی نه تنها منحصر به زمان ریاست جمهوری نبود؛ بلکه در کسوت ریاست قوه قضاییه و تولیت آستان قدس رضوی هم روز ۱۶ آذر اهتمام ویژه ای به حضور در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی داشت.

آخرین جلسه با وی یک ماه پیش در اواخر فروردین ماه در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان با گروه های دانشجویی بود که نمایندگان تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، هیات‌های دانشجویی، گروه های جهادی، نشریات دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی به بیان دیدگاه های خود و نقد و بررسی دولت از منظر خود پرداختند و او با صبر و حوصله پاسخگوی سوال دانشجویان بودند و بعد از مراسم در جمع دانشجویی نماز خواند و با دانشجویان افطار کرد و حتی بعد از افطار با حوصله پیگیر مشکلات دانشجویان بودند. جلسات پرسش و پاسخ ۵ یا ۶ ساعته او با دانشجویان و اساتید مثال زدنی است.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی معتقد بود قدرت و پیشرفت کشور از دانشگاه و دانشگاهیان حاصل می‌شود. در دوره ای در زمان تولیت ایشان در آستان قدس رضوی در اداره ارتباطات و همکاری های علمی آستان قدس رضوی خدمت ایشان بودم، مشکلات و چالش‌های حرم مطهر امام رضا (ع) و آستان قدس را به معاونت علمی آستان قدس ارجاع می‌داد و از دانشگاه ها برای حل مشکلات برنامه می‌خواست. از عطر حرم که باید تولید داخل باشد و از مواد کاملا گیاهی که این طرح با دانشگاه شهید بهشتی به سرانجام رسید تا برگزاری رویداد پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر برای استفاده در حرم مطهر امام رضا (ع) تا حوزه هوش مصنوعی و مسائل دیگری که دستور داد در آستان قدس رضوی معاونت علمی تاسیس شود تا نظام مسائل علمی آستان با دانشگاه ها را مدیریت کند. حتی شبکه سازی خادمان و خادمیاران علمی استان‌ها بر همین اساس ایجاد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha