فضای شورای شهر تهران تحت تاثیر خصایل نیک شهید جمهور

تهران بزرگ - ایرنا - نخسین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در سانحه دلخراش سثوط بالگرد حامل ایشان، با ذکر خصایل نیک و ویژگی‌های شخصیتی شهید جمهور همراه شد و اعضای شورا هر یک به نحوی سعی کردند تا از این مرد خستگی ناپذیر در خدمت به مردم بگویند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران امروز/سه‌شنبه/ گفت: شهید رئیسی نمونه منحصر به فرد یک مسوول مجاهد و کارگزار خستگی‌ناپذیر، مخلص، با ارزش و مصلح بود.

جعفر بندی شربیانی ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت رییس جمهور و دیگر شهدای خدمت، اظهار کرد: ساعت‌ها می‌توان اثبات کرد که ایشان نمونه منحصر به فرد یک مسوول، کارگزار مجاهد و خستگی ناپذیر، مخلص، با ارزش و مصلح بود.

به گفته وی، سرفصل مشترک تمام کسانی که در مورد منش، شخصیت و سبک سیاسی شهید رئیسی سخن گفتند، اخلاص ایشان بود.

وی افزود: آنچه ایشان را خاص می‌کند اخلاص در برابر امامین انقلاب است؛ با این معیار خلوص شهید رئیسی به این ۲ امام بزرگوار خاص و استثنایی بود و جزو خالص ترین کارگزاران به شمار می‌رفت.

شربیانی با بیان اینکه گاهی شکافی به نام دوگانه قدرت در سطوح بالای نظام مطرح می‌شد و مورد طمع دشمنان بود، تصریح کرد: شهید رئیسی با درایت محض خط بطلان روشنی بر این شکاف کشید و اجازه نداد چنین شکافی در دولت قابل طرح باشد و امکان ظهور و بروز چنین موضوعی را با تبعیت از مقام معظم رهبری فراهم نکرد.

فضای شورای شهر تحت تاثیر خصایل نیک شهید جمهور

وی ادامه داد: مردمی بودن شهید رئیسی یکی از ویژگی‌های ایشان و ناشی از درک مشکلات مردم بود؛ رفع مشکلات اقتصادی از دغدغه‌های ایشان به شمار می‌رفت و در سیاست‌ها و سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود، این موضوع را در دستور کار داشت.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ایشان درست رفتار و حرکت کرد و شهادتش نماد حقانیت جمهوری اسلامی ایران شد، گفت: در این حادثه رسوایی اپوزیسیون را هم برای چندمین بار در برابر ملت ایران شاهد بودیم بطوریکه وقتی این اپوزیسیون این بار نیز وارد صحنه شد، نوع مواجهه جامعه و مردم قدرشناس ایران با این مصیبت موجب رسوایی آنها شد.

امیدواریم همه ما در مسیر خدمت خالصانه و مبارزه با فساد قرار بگیریم

همچنین رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امیدواریم همه ما در مسیر خدمت خالصانه و مبارزه با فساد قرار بگیریم و از تمام مردم تهران دعوت می‌کنیم از پیکر شهدا استقبال کنند و به مدیران یادآوری کنند که مسیر درست، خدمت شبانه روزی و خالصانه است.

احمد صادقی ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران عملیات جستجو و نجات، یادآور شد: این افراد با خطر انداختن جان خویشتن سعی بر نجات جان انسان‌ها دارند اما نامی از آنها برده نمی‌شود.

وی گفت: نیروهای هلال احمر، سپاه، ارتش، اورژانس و سازمان آتش نشانی به عنوان افتخار شهرداری تهران و یکی از دستگاه‌های پرتوان کشور در این حادثه تمام تلاش خود را به کار بردند که قابل تقدیر است.

گره گشایی از کار مردم مسلک شهید رئیسی

از سوی دیگر رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید رئیسی معتقد بود، بهترین وسیله تقرب الهی گره‌گشایی از زندگی مردم است.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه امروز آحاد ملت ایران داغدار هستند، اظهار کرد: شهید رئیسی عمر سه ساله ریاست جمهوری خود را در خدمت به مردم وقف کرد و ایشان در روز تنفیذ خود این موضوع را اعلام کرد که خدمت به مردم، ایجاد گشایش و اجرای عدالت را انگیزه خود می داند و بر این اساس هم عمل کرد.

وی همچنین گفت: از سازمان آتش نشانی تقدیر می‌کنم که هر حادثه‌ای در کشور روی می دهد، شهرداری را روسفید می‌کنند.

اسلام سرچشمه تربیت انسان‌های وارسته‌ای همچون شهید رئیسی است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: اسلام سرچشمه تربیت انسان‌های وارسته است و تا این مکتب و پایبندی به آن وجود دارد شاهد تبلور انسان‌هایی همچون شهید رئیسی خواهیم بود.

مهدی عباسی اظهار کرد: در جای جای ایران و در دنیا کشورهایی همراه با مردم کشور ما عزادار هستند بطوریکه در برخی کشورها عزای عمومی اعلام شده است؛ تمام اینها فرصت همگرایی در داخل و عظمت و شکوه ایران در بین ملت های علاقمند به سرنوشت کشور است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

فضای شورای شهر تحت تاثیر خصایل نیک شهید جمهور

عباسی با بیان اینکه ویژگی تمام این شهدا این است که شخصیت متعالی آنها در تاریخ ماندگار خواهد شد، تاکید کرد: یک رابطه معنادار با تقوای سیاسی، اجتماعی و فردی شکل خواهد گرفت و این شاید درسی برای کسانی باشد که در صحنه سیاست فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مرگ سرنوشتی است که کسی نمی‌تواند از آن فرار کند و چه خوب که افراد همچون آقای رئیسی پاک زندگی کنند و شرافتمندانه به استقبال مرگ بروند.

عباسی با بیان اینکه قطعا مشابه این نظام الهی در جهان وجود ندارد و ما امانت دار آن هستیم، گفت: فردا یک روز با شکوه و به عبارتی ایام الله خواهد بود و ضرورت دارد که شهرداری تهران که از هم اکنون در حال آماده سازی است، تمهیداتی در نظر بگیرد تا شاهد یک حرکت ماندگار و ثبت در تاریخ باشیم.

به گزارش ایرنا، ‌آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha