۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85480579
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انعطاف در سیاست‌های ارزی نیاز صنعت کاغذ است 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85480579
انعطاف در سیاست‌های ارزی نیاز صنعت کاغذ است 

ساوه - ایرنا - رییس سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوای کشور با بیان اینکه صنعت کاغذ مهمترین حلقه در زنجیره کشور است گفت: این صنعت برای ایفای نقش بهتر و برون رفت از چالش نیازمند اعمال انعطاف در سیاست‌های ارزی کشور است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل‌ روغنی گلپایگانی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلوولت کارخانه کاغذ پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس زرندیه، افزود: سالانه حدود ۴۲۵ میلیون تن کاغذ در جهان تولید می‌شود که سهم کشور ما در این فرآیند یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه پویایی صنعت کاغذ شاخصه‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر خود دارد، اظهار کرد: کاغذ نقش مستقیمی در شاخصه‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) و در بخش فرهنگی نیز بر سرانه مطالعه و تعداد کتب منتشره آن تاثیر می‌گذارد.

روغنی گلپایگانی صنعت کاغذ را تب سنج اقتصاد ایران اعلام کرد و گفت: به واسطه اینکه سالانه حدود ۹۵۰ هزار تن کاغذ در بخش بسته بندی مصرف می شود اگر وضعیت اقتصادی رو به بهبود باشد، این این بخش نیز به رونق دارد.

وی افزود: در بخش کاغذ تحریر که حفظ پویایی آن از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است، یادآور شد: در این بخش نیز ۳۷۰ هزار تن مصرف داریم که بخش عمده ای از آن وارد می شود.

رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور با اشاره به اینکه هرچند ۱۰۴ واحد تولید کننده کاغذ فعال در کشور از بازیافت استفاده می‌کنند، گفت: اما در تامین مواد اولیه در کشور چالش‌های اساسی وجود دارد و لازم است دستگاه‌های اجرایی در این راستا حمایت گر واحدهای تولیدی و تسهیل گر واردات باشند.

روغنی گلپایگانی همچنین سیاست‌های ارزی کشور در تامین مواد اولیه را یکی از چالش‌های پیش روی این صنعت برای تامین مواد اولیه اعلام کرد و گفت: انعطاف پذیری در این بخش می‌تواند کمک قابل توجهی در تامین نیازهای بخش تولید این صنعت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه میانگین استفاده کاغذ در ایران، اروپا و آمریکا به ترتیب ۲۱، ۵۱ و ۱۵۰ کیلوگرم در هر سال برای هر نفر است و شاخص پایین کشور نشان‌دهنده نیاز کشور برای توسعه است، افزود: اجرای قانون بهبود فضای کسب به عنوان کار موتور محرکه، پشتیبانی از صنعت در ناترازی‌های صنعت آب و برق، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش مهمترین نیازهای سرمایه گذاران این بخش است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

در این آیین پست ۶۳ کیلوولت برق مجتمع پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس افتتاح و عملیات اجرایی تصفیه خانه پساب این کارخانه با ظرفیت ۲ هزار لیتر در شبانه روز آغاز شد.

این کارخانه تولید کننده سالانه ۸۰ هزار تن انواع کاغذ بسته بندی و کاغذهای بهداشتی در کشور بوده که برای ۳۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

۱۰۴ واحد تولید کاغذ با هفت هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند که هفت واحد آن در استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha