نمایندگان منتخب مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مجاهدانه تلاش کنند

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم باید مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مجاهدانه تلاش کرده و با انجام اقدام های قانونی ضمن اجرایی کردن شعار سال، مطالبه های رهبر معظم انقلاب را در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم فراهم کنند.

به گزازش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در جمع نمازگزاران در مسجد مهدیه، افزود: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم باید گام های اساسی به منظور مردمی سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد برداشته و تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده و جواب اعتماد مردم را بدهند.

وی، جانمایی واقعی و به دور از احساس و هیجان در کمیسیون های مجلس بر اساس تخصص و نیاز جامعه و آشنایی با گفتمان ولایت و دنبال کردن این مسیر و شناخت عمیق قانون اساسی و وظایف نمایندگی و اسناد بالا دستی کشور و گفتمان امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی را از دیگر مواردی بیان کرد که نمایندگان منتخب مجلس به آن باید توجه کنند.

خطیب جمعه قصرشیرین همچنین با بیان اینکه با پایان یافتن انتخابات اکنون زمان رفاقت برای خدمت است، نمایندگان منتخب را به تلاش مومنانه و رفیقانه برای خدمت به مردم فراخواند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: راز استقرار نظام توحید و مبارزه با طاغوت، اساس کار رهبران الهی بوده و هست که یکی از برهه های پیچیده طاغوت ستیزی در عصر مبارزه امام رضا (ع) با مامون و برهه ولایت عهدی رقم خورد و این مبارزه ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متععددی داشته و از مهمترین ابعاد آن مبارزه بر سر تصاحب قدرت مردم بود است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و حماسه سوم خرداد، گفت: فتح خرمشهر نتیجه مجاهدت، ایستادگی، ایثار و شهامت شهدا و رزمندگان بود و به فرموده رهبر انقلاب راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.

وی با اشاره به ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت گفت: نخستین گام در اصلاح سیاست های جمعیتی کشور، تغییر گفتمان حاکم و ایجاد گفتمانی جدید بر مبنای ضرورت زاد و ولد، ترویج فرهنگ تحکیم خانواده، ازدواج آسان، اصلاح بینش خانواده ها در زمینه فرزند آوری است.

نمایندگان منتخب مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مجاهدانه تلاش کنند

مجلس محل قدرت کشور است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین در جمع نمازگزاران با قدردانی از حضور مردم استان کرمانشاه در انتخابات، گفت: مجلس محل قدرت کشور است و انتخاب انسان های آگاه و دانا و با سابقه و دارای دانش کافی در بحث قانونگذاری و نظارت می تواند مشکلات کشور را حل کند.

آیت الله امان نریمانی در ادامه با اشاره به آیه ی ( ان الدین عند الله الاسلام) افزود: معنای حقیقی دین یعنی دستور العمل چگونه زیستن که ما را به ابدیت پیوند بزند چون ما برای دنیا خلق نشدیم.

وی اظهار کرد: تفاوت انسان با حیوان در قدرت تعقل و اندیشیدن است و امام راحل فرموند خدا رحمت کند انسانی که تعقل کند که از کجا آمده و به کجا می رود ولی خیلی ها به این موضوع فکر نمی کنند.

وی اظهار کرد: در کتاب فطرت تمام انسان ها نوشته شده که راستگو و وفادار به عهد و پیمان باشند و عالی ترین دستورات سعادت انسان در اسلام ترسیم شده و از این رو مسلمانی به مجموعه اعتقادات و عمل است.

وی گفت: اگر به معنای حقیقی به اسلام عمل کنیم به هر محیطی که وارد شویم آن محیط تحت تاثیر دستورات اسلام قرار خواهد گرفت ولی مشکل اینجاست ما مدعی مسلمانی هستیم از این رو باید تلاش کنیم عامل حقیقی به دستورات اسلام باشیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha