۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85478679
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ درصد معلولان در گناباد از خدمات پرستاری محروم هستند

گناباد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۳۲۰ نفر با معلولیت شدید و خیلی شدید معادل ۲۰ درصد توان خواهان این شهرستان اکنون نیازمند و چشم انتظار استفاده از خدمات پرستاری هستند.

علی آراسته روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۲ هزار و ۵۶۰ نفر از معلولان زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد، ۴۹۶ نفر معادل حدود ۲۰ درصد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۶ نفر از خدمات پرستاری برخوردارند و ۳۲۰ معلول شدید و خیلی شدید با توجه به وضعیت جسمانی خود نیازمند خدمات پرستاری هستند.

به گفته وی، تاکنون به دلیل کمبود منابع اعتباری و پرداخت حقوق از طرف بهزیستی به پرستاران، امکان استفاده از خدمات پرستاری برای آنان فراهم نشده است.

رییس اداره بهزیستی گناباد افزود: حقوق ماهانه اندک پرستاران معلول شدید و خیلی شدید در مقایسه با تورم و سختی کار آنان را از دیگر مشکلات خدمات رسانی به این قشر برشمرد.

آراسته گفت: ۲۶ نفر از معلولان دارای بیماری های سخت درمان و به خصوص ضایعات نخاعی با توجه به هزینه های بالای درمانی خود نیازمند حمایت بیشتر خیران هستند.

وی با اشاره به پرداخت ۱۲۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض در سال گذشته به معلولان متقاضی دارای شرایط نهضت ملی مسکن گناباد افزود: خانواده های دارای یک معلول از یک میلیارد ریال و ۲ معلول و بیشتر ۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض برخوردار شدند.

رییس اداره بهزیستی گناباد اضافه کرد: تعداد معلولان مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی این شهرستان از ۴۶۰ نفر در سال گذشته به یک هزار و ۵۸۰ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

وی از پرداخت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی گناباد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آراسته گفت: ۶ درصد توان یابان زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد را معلولان ناشی از مصدومیت تصادف های جاده ای تشکیل می دهد.

به گفته وی، سال قبل ۲۰۰ معلول به مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان اضافه شد.

از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد ۲ هزار و ۵۶۰ نفر را معلولان و توان یابان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha