۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85477309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت بهداشت با ایجاد دانشکده دندانپزشکی در سبزوار موافقت کرد

سبزوار- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام کرد: ایجاد دانشکده دندانپزشکی در این دانشگاه، با موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قطعیت یافت.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد سالاری، شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تبریک این موفقیت به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و اهالی غرب خراسان رضوی، گفت: پس از مدت‌ها پیگیری‌ و رایزنی، سرانجام با نگاه ویژه دولت مردمی آیت الله رئیسی، آرزوی چندین ساله سبزوار بزرگ جامه عمل پوشید و موافقت اصولی تاسیس دانشکده دندانپزشکی توسط مقام عالی وزارت بهداشت، ابلاغ شد.

وی با قدردانی از تلاش همکاران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خصوص پیگیری ایجاد این دانشکده، از همراهی نمایندگان کنونی و نیز منتخبان مردم ۶ شهرستان غرب خراسان رضوی در مجلس دوازدهم و دیگر مسوولان محلی که پشتیبان و پیگیر این خواسته بحق اهالی این خطه بوده اند، سپاسگزاری کرد.

به گزارش ایرنا، سبزوار، پس از بابل، کاشان و رفسنجان، چهارمین شهر غیر مرکز استان در کشور است که مجوز تاسیس دانشکده دندانپزشکی را دریافت کرده است.

اکنون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با پنج دانشکده شامل بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی و پیراپزشکی در سبزوار و نیز دانشکده پرستاری "جوین" در ۳۲ رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دستیاری و رشته PHD و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۵۴ عضو هیأت علمی در منطقه غرب خراسان رضوی فعال است.

این دانشگاه با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha