۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸
کد خبر: 85477219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ مصوبه حمایت قضایی از صنایع تربت‌ حیدریه به تصویب رسید + فیلم

تربت‌ حیدریه - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان تربت‌ حیدریه گفت: ۶ جلسه به همراه ۲۴ مصوبه کمیسیون حل اختلاف و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع از ابتدای امسال تاکنون، در این شهرستان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا محولاتی عصر سه‌شنبه در بازدید از یک مزرعه نمونه و بررسی مشکلات کارآفرین این مجتمع کشاورزی و دامپروری در روستای احمدآباد خزاعی جلگه رُخ تربت‌حیدریه افزود: پارسال نیز ۴۶ جلسه به همراه ۶۰ مصوبه کاربردی به منظور رفع مشکلات کارآفرینان حوزه صنعت و فرآوری محصولات کشاورزی، برگزار شد.

وی گفت: در کنار موضوع کمبود نقدینگی، اما محور مشترک غالب مشکلات صنایع این خطه، نوع قرارداد کارخانه‌ها با شرکت شهرک‌های صنعتی است که بیشتر برای این کارآفرینان مشکل ساز شده‌ است.

محولاتی با بیان اینکه بدیهی‌ترین این مشکلات، اخذ تعهد زمانی از کارافرینان است، افزود: این بدان معناست چنانچه در یک بازه زمانی محدود اقدام به دایر کردن واحد صنعتی نکنند، بلافاصله شرکت شهرک‌های صنعتی مجاز به فسخ قرارداد و این از دایره انصاف بدور است.محولاتی با بیان اینکه بدیهی‌ترین این مشکلات، اخذ تعهد زمانی از کارافرینان است، افزود: این بدان معناست چنانچه در یک بازه زمانی محدود اقدام به دایر کردن واحد صنعتی نکنند، بلافاصله شرکت شهرک‌های صنعتی مجاز به فسخ قرارداد و این از دایره انصاف بدور است.

مالک و مدیر مجمع کشت و دامپروری نمونه خزاعی نیز گفت: فعالیت خود را با ۱۰۰ هکتار زمین از سال ۵۸ آغاز و اکنون در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به کشت گل محمدی، زعفران اسطوخدوس، زیره، سیب‌زمینی بذری، گندم، کلزا و همچنین پرورش دام سبک و سنگین مشغول فعالیت هستم.

وی گفت: هدف ما کسب ثروت نیست بلکه گسترش خانواده شاغل در این جمعیت روستایی است تا علاوه بر مهاجرت به شهر، شاهد مهاجرت معکوس روستاییان به زادگاه اصلی خود نیز، باشیم.

این کارآفرین همچنین گفت: اکنون ۴۰۰ خانوار قهرمان تولید در این مجتمع مشغول به کار هستند و از بعد پیروی انقلاب ۵۸ لوح شهرستانی، استانی و کشوری دریافت کرده‌ایم.

تربت‌حیدریه از جمله شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کلیومتری جنوب مشهد دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است و به عنوان قطب کشاورزی در تولید برخی محصولات رتبه‌های برتر کشوری یا استانی را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha