۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبر: 85477151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف تازه آمریکا و چین بر مساله مهاجرت غیرقانونی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبر: 85477151
اختلاف تازه آمریکا و چین بر مساله مهاجرت غیرقانونی

تهران – ایرنا - سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن قاطعانه با استفاده آمریکا از مساله مهاجرت غیرقانونی به عنوان دستاویزی برای افترا زدن به چین مخالف است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، این بیانیه در حالی منتشر شد که برخی رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی موضوعی که آن را «ورود غیرقانونی مهاجران چینی به آمریکا» می‌خوانند را برجسته کرده و چین را با ادعای انفعال در مهار این روند سرزنش می‌کنند.

سفارت چین در آمریکا نوشت: موضع چین در قبال مهاجرت غیرقانونی قاطع و روشن است و ما با هرگونه مهاجرت غیرقانونی مخالف هستیم.

این سفارتخانه با بیان اینکه در سال‌های اخیر، سازمان‌های مجری قانون این کشور با جرائمی که به آرامش مرزهای ملی آسیب می‌زند، به شدت برخورد کرده‌ اند، اظهار داشت: ما فشار زیادی را بر انواع سازمان‌های قاچاقچی و متخلفان حفظ کرده‌ایم و اقدامات مربوطه نتایج خوبی در پی داشته اند.

در عین حال، سازمان‌های مجری قانون چین همکاری منظم خود را با کشورهای مربوطه برای مقابله مشترک با فعالیت‌های قاچاق فرامرزی، بازگرداندن مهاجران غیرقانونی و حفظ نظم جریان بین‌المللی افراد حفظ کرده‌اند.

سفارت چین در واشنگتن با بیان اینکه موضوع مهاجرت غیرقانونی موضوعی بین المللی و نیازمند همکاری بین المللی است، تاکید کرد: پکن قاطعانه با رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی که از این موضوع به عنوان دستاویزی برای افترا زدن و مقصر دانستن چین استفاده می‌کنند، مخالف است.

وی افزود: در حالی که پکن آماده همکاری با واشنگتن برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی است، آمریکا باید صداقت خود را نشان دهد، توجه دو جانبه به نگرانی‌های چین داشته باشد و فضای مناسبی برای همکاری ایجاد کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha