۱۲.۵ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد/ رشد ۲۷درصدی پرداخت وام ازدواج

تهران- ایرنا- مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد:‌ از ابتدای سال جاری تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۲.۵۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۶۷ هزار و ۵۵۴ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، مهدی صحابی امروز (دوشنبه 24 اردیبهشت ماه) اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا امروز مبلغ ۹.۵ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۷درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود :همچنین طی این مدت مبلغ ۳ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده که نشان دهنده ۱۰ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز در مجموع مبلغ ۱۵۸ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۷۷۳ هزار و ۳۳ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

صحابی ادامه داد: همچنین در سال گذشته در مجموع ۴۶ همت تسهیلات فرزندآوری به ۷۴۰ هزار و ۳۸۷ نفر از متقاضیان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳،برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن تعداد ۵۱۸ هزار و ۳۳۵ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۵۳ هزار و ۳۴۵ نفر به مبلغ ۳۵ همت تسهیلات دریافت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha