۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85475239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت مرکز برای خرید گندم کشاورزان تربت‌حیدریه ساماندهی شد+فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره غله و خدمات بازرگانی تربت‌حیدریه گفت: هفت مرکز برای خرید گندم منطقه تربت‌حیدریه که شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات، خواف و رشتخوار را زیر پوشش دارد، ساماندهی شد.

سید وحید سیدالحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون یک مرکز خرید گندم در خواف و ۲ مرکز در رُشتخوار دایر است و چهار مرکز خرید گندم در تربت‌حیدریه شامل ۲ مرکز تعاون روستایی در نَسر و کدکن، یک سیلوی دولتی و یک سیلوی بخش خصوصی در جلگه رُخ دایر است.

وی بیان کرد: مراکز خرید گندم مزبور، شهرستانهای زاوه و مه‌ولات را نیز زیر پوشش دارند.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی تربت‌حیدریه گفت: میزان خرید گندم این منطقه با توجه به بارش‌های خوب امسال و پیش‌بینی‌ انجام شده توسط جهاد کشاورزی خراسان رضوی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پارسال ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان پنج شهرستان این منطقه خریداری شد که از این میزان ۱۵ هزار تن به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص داشت.

سید الحسینی ادامه داد: با توجه به بارش بسیار خوب باران پیش‌بینی می‌شود، اوایل خرداد ماه از بخش جنگل رُشتخوار برداشت گندم آغاز شده و به تدریج کار تحویل گندم از نقاط سردتر نیز آغاز شود.

وی قیمت پایه خرید گندم امسال را از قرار هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال با سه درصد اُفت مفید و یک درصد اُفت غیرمفید عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، منطقه جنوب خراسان رضوی پهنه‌ای به طول ۵۰۰ کیلومتر، هم‌مرز با کشور افغانستان تا استان‌های سمنان، یزد و خراسان شمالی و در مجموع ۳۰ درصد خراسان رضوی را شامل می‌شود.

تربت‌حیدریه از جمله شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است و به عنوان قطب کشاورزی در تولید برخی محصولات رتبه‌های برتر کشوری یا استانی را در اختیار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha