۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹
کد خبر: 81636558
T T
۰ نفر
131ميليارد ريال به گندمكاران جنوب خراسان رضوي پرداخت شد

تربت حيدريه - ايرنا - رييس اداره غله و خدمات بازرگاني منطقه تربت حيدريه گفت: در قالب خريد تضميني گندم از كشاورزان هشت شهرستان جنوبي خراسان رضوي تاكنون 131 ميليارد و 885 ميليون ريال توسط بانك كشاورزي پرداخت شده است.

حسينعلي سنچولي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: افزون بر 11 هزار تن گندم در قالب خريد تضميني از كشاورزان در جنوب خراسان رضوي توسط هشت مركز خريد در تعاون روستايي و اداره غله اين منطقه خريداري و به سيلوي تربت حيدريه تحويل شده است.

وي پيش بيني كرد در هشت شهرستان تربت حيدريه، زاوه، رشتخوار، مه ولات، خواف، كاشمر، بردسكن و خليل آباد 100 هزار تن گندم توليد و 70 هزار تن آن مازاد برنياز كشاورزان بوده كه تحويل سيلوي اين شهرستان مي شود.

رييس اداره غله و خدمات بازرگاني تربت حيدريه اظهار داشت: دولت در قالب خريد تضميني گندم هر كيلوگرم گندم معمولي را به قيمت 11 هزار و 550 ريال و گندم دروم را به قميت هر كيلوگرم 18 هزار و 500 ريال از كشاورزان خريداري مي كند.

وي افزود: امسال با پيگيري صورت گرفته و با عامليت بانك كشاورزي پول كشاورزان در همان روز از طريق سامانه اين بانك به حساب كشاورزان واريز مي شود.

سنچولي بيان كرد: طرح خريد تضميني گندم در جنوب خراسان رضوي از 20 فروردين ماه سال جاري آغاز شده و تا آخر تير ماه ادامه دارد.

پيش بيني مي شود امسال افزون بر 25 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان تربت حيدريه به صورت تضميني خريداري شود.

پارسال 35 هزار تن گندم در تربت حيدريه توليد شد كه پيش بيني مي شود امسال به بيش از 45 هزار تن افزايش يابد.

بخش كشاورزي تربت حيدريه با توليد 37 نوع محصول زراعي و 31 نوع محصول باغي به ترتيب رتبه هاي پنجم و سوم خراسان رضوي را در توليد اين محصولات دارد.

شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است كه حدود 70 هزار نفر از جمعيت آن ساكن روستاها هستند.

8005/1858