تسویه پول گندم و کلزای تولیدی کشاورزان جنوب خراسان رضوی سرعت گرفت

تربت حیدریه - ایرنا - رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی تربت حیدریه گفت: همچنانکه تحویل گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستانهای مرکزی و جنوب خراسان رضوی به انبارهای این سازمان سرعت گرفته است؛ همزمان تسویه پول و پرداخت بهای آن در زمان مقرر نیز انجام می شود.

سید وحید سیدالحسینی امروز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: هم اکنون ۷ مرکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی در سطح شهرستانهای تربت حیدریه، خواف، رشتخوار، زاوه و مه ولات گندم و کلزا تولید شده کشاورزان این منطقه از خراسان رضوی را به نرخ تضمینی مصوب دولت خریداری می کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تخصیص بهنگام اعتبار از سوی دولت؛ پول گندم و کلزای تحویلی کشاورزان تربت حیدریه و حومه تا پایان خرداد ماه گذشته تسویه شد و محموله های ماه جاری نیز در دست حسابرسی و تسویه وجوه است.

وی گفت: طی روزهای اخیر و با شروع برداشت محصول در مناطق معتدل و سردسیر خراسان رضوی همچون جلگه رخ ؛ محموله های تحویلی به انبار و سیلوهای تابعه شرکت غله و بازرگانی تربت حیدریه سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه گندم خریداری از کشاورزان شهرستانهای مرکزی و جنوب خراسان رضوی به مرز ۲۰ هزار تن نزدیک شده است، گفت: این رقم بدون احتساب گندم های انبار شده نزد کشاورزان و دیگر مواردی است که در بازار خرید و فروش می شود.

رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی تربت حیدریه افزود: هر کیلو گندم خریداری از کشاورزان منطقه ۱۵ هزار تومان محاسبه و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان آن بصورت علی الحساب در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

سیدالحسینی با یادآوری اینکه سال گذشته ۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان تربت حیدریه و حومه به نرخ تضمینی خریداری شد، در پاسخ به اینکه میزان تولید منطقه بیشتر از این رقم است، گفت: بخش قابل توجهی از گندم تولیدی در بازار خرید و فروش می شود همچنین ارقام مرغوب و بذری مستقیما تحویل کارخانه های بوجاری و سایر بخش ها می شود.

وی توضیح داد: قسمت عمده تولید گندم در بخش جنگل از توابع شهرستان رشتخوار و جلگه رخ از توابع تربت حیدریه ارقام بذری و مرغوب است که به سبب کیفیت بسیار بالا عمدتا تحویل کارخانه های بوجاری می شود.

وی اظهار کرد: برآورد ما این است که دست کم ۱۵ هزار تن گندم بذری مرغوب فقط از جلگه رخ تربت حیدریه مستقیما به کارخانه های بوجاری فروخته شود که در محاسبات خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی جایی ندارد.

رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی تربت حیدریه با یادآوری توانمندی بالای این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی بویژه اقلام استراتژیک همچون دانه های روغنی گفت: تاکنون ۲۶۲ تن کلزا از کشاورزان به بهای هر کیلو ۲۲ هزار تومان خریداری شد.

سیدالحسینی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه شرکت غله و خدمات بازرگانی تربت حیدریه در تنظیم بازار و تعادل عرضه و تقاضا اشاره و اظهار کرد: توزیع شکر با نرخ مصوب بین کارخانجات و شرکتهای تولیدی منطقه آغاز شده است که آمار آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

تربت حیدریه به عنوان قطب کشاورزی خراسان رضوی در تولید برخی محصولات همچون ابریشم، گندم، سیب زمینی، دانه های روغنی، فرآورده های گوشتی و لبنی رتبه های بالای کشوری یا استانی را در اختیار دارد.

تربت حیدریه همچنین به نیمی از استانهای ایران بذر اصلاح شده مرغوب گندم و سیب زمینی صادر می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha