کرایه حمل محصولات کشاورزی گلستان ابلاغ شد/ مشکلی برای جابجایی تولیدات کشاورزی نداریم
عکس آرشیو است

گرگان -ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به ابلاغ کرایه حمل محصولات کشاورزی استان گفت: اکنون ۸۵ شرکت حمل و نقل کالا در این استان آماده تامین وسائل نقلیه از جمله کامیون برای جابجایی محصولات کشاورزی کشاورزان از مزرعه تا انبار، سیلو و کارخانه‌ها هستند.

عادل مصدقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این استان حدود ۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه وسائل نقلیه از جمله کامیون برای جابجایی محصولات کشاورزی تولیدی سال زراعی جاری برنامه‌ریزی و آماده ارائه خدمات در این حوزه شده است.

وی یادآور شد: علاوه براین، این اداره کل با هماهنگی کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل کالا استان اقدام به فراخوان کامیون و تریلی از سایر استان‌ها برای تامین وسائل نقلیه مورد نیاز حمل محصولات کشاورزی در روزهای پیک برداشت (خرداد و تیرماه) کرده است.

مصدقی در خصوص کرایه حمل محصولات کشاورزی نیز گفت: امسال کرایه حمل محصولات کشاورزی با کار کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان دستگاه‌های مرتبط آن در ستاد تنظیم بازار و کارگروه برداشت محصولات کشاورزی استان نهایی و مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون کرایه حمل محصولات کشاورزی در استان از طریق انجمن مربوطه به دستگاه‌های مرتبط ارائه خدمات به کشاورزان استان اعلام و به عنوان قیمت پایه قابلیت اجرا دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان توصیه کرد کشاورزان برای تامین وسائل نقلیه حمل محصولات کشاورزی حتما از شرکت‌های باربری دارای مجوز در استان اقدام کرده تا دچار مشکل از جمله افزایش قیمت خودسرانه حمل بار و سرقت محصول نشوند.

مصدقی گفت: طبق نرخ تعیین شده برای مسافت صفر تا ۳۰ کیلومتر ۴ میلیون ریال، ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال و ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان قیمت پایه برای مدت ۲۴ ساعت تعیین شده و در صورت افزایش زمان ماندگاری محصولات در کامیون برای تخلیه، به نرخ کرایه اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: برای شتاب در تخلیه محصولات کشاورزی در انبارها، سیلوها و کارخانه ها و جلوگیری از تحمیل هزینه کرایه اضافی به کشاورزان منطقه از متولیان امر خواسته شده تا ضمن بکارگیری نیرو و افزایش ساعت کاری، تجهیز لازم را از جمله در حوزه تخلیه فراهم کنند.

کار جمع آوری محصولات کشاورزی از مزرعه در گلستان با برداشت دانه روغنی کلزا در گنبدکاووس از روز گذشته ( ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری) آغاز شده و عملیات جابجایی این محصول از مزرعه به کارخانه های روغن کشی در منطقه به اجرا در آمده است.

براساس گزارش مسوولان جهادکشاورزی گلستان امسال ۱۲۰ هزار تُن دانه روغنی قابل برداشت از سطح ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در استان است.

علاوه بر این، ۳۸۶ هزار هکتار گندم و ۸۰ هزار هکتار جو در استان به زیر کشت رفته که برداشت این محصولات نیز با پیش بینی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن گندم و ۱۶۰ هزار تُن جو از اوایل خردادماه آماده برداشت می‌شود.

پیک برداشت محصولات کشاورزی در استان گلستان به مدت ۴۵ روز از خردادماه آغاز می‌شود.

اقتصاد اصلی گلستان با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت بر پایه کشاورزی استوار بوده و در ۶۶۷ هزار هکتار زمین استان اعم از زراعی و باغ فعالیت کشاورزی صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha