۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85473657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده دموکرات مجلس آمریکا: روابط ایالات متحده و اسرائیل آهنین است

تهران-ایرنا- «دبی واسرمن شولتز» نماینده دموکرات فلوریدا ضمن اشاره به روابط آهنین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در بحبوحه تنش‌ها بر سر غزه، پیشنهاد داد که ارتباطات طرفین در مورد رفح باید پشت درهای بسته انجام شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای هیل، دبی واسرمن شولتز تاکید کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس که حدود یک هزار و ۲۰۰ صهیونیستی را کشت، «قاطعانه» پشت اسرائیل ایستاده است.

با این حال با توجه به تصمیم دولت واشنگتن مبنی بر تعلیق ارسال برخی تسلیحات به اسرائیل در هفته گذشته، این رژیم همچنان قصد دارد به تهاجم گسترده‌ خود به رفح، شهری در جنوب غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، ادامه دهد. این نماینده دموکرات آمریکا استدلال کرد که «در ارتباطات رئیس‌جمهور [بایدن] مشکل عدم دقت وجود دارد.»

واسرمن شولتز به شبکه «ام‌اس‌ ان‌بی‌سی» (MSNBC) گفت: بایدن گفته است که کاخ سفید به اسرائیل اطلاع می‌دهد که بمب‌های ۲ هزار و ۵۰۰ پوندی، بمب‌هایی که منجر به ویرانی و تلفات گسترده می‌شوند، برای درگیری‌ای که اسرائیل در رفح برنامه‌ریزی می‌کند، مناسب نیست.

وی در عین حال اعلام کرد که کاخ سفید برنامه‌ای از اسرائیل در مورد چگونگی تخلیه امن غیرنظامیان در رفح قبل از حمله به این شهر دریافت نکرده است.

این نماینده دموکرات فلوریدا افزود: «ما نباید این مباحثه را به طور علنی انجام دهیم، چون به اندازه کافی روابط نزدیکی با اسرائیل داریم که بتوانیم این نوع گفت وگوها را پشت درهای بسته داشته باشیم.»

بر اساس این گزارش، واسرمن شولتز یکی از ۲۶ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بود که نامه‌ای برای جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را امضا کرد و با تصمیم بایدن برای توقف ارسال سلاح‌های سنگین به تل‌آویو مخالفت کرد.

این رسانه آمریکایی در ادامه خاطرنشان می‌کند که بایدن به تازگی اعلام کرد در صورتی که نیروهای اسرائیل برای با حمله به رفح پیشروی کنند، از ارسال برخی از تسلیحات به اسرائیل جلوگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha