۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85488863
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعضای گروه ۷ درباره تداوم تامین مالی اوکراین توافق کردند

تهران-ایرنا- وزیر دارایی آلمان امروز شنبه اعلام کرد که وزیران دارایی هفت کشور ثروتمند جهان - موسوم به گروه ۷ - درباره تامین مالی اوکراین توافق کردند اما همچنان باید درباره جزییات بیشتری به توافق برسند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستین لیندنر روز شنبه در حاشیه نشست وزیران مالی گروه ۷ در شهر استراسا (Stresa) واقع در شمال ایتالیا با بیان اینکه در هفته های آینده درباره جزییات بیشتری گفت وگو می شود، افزود: کشورهای گروه ۷ اکنون درباره طرح مالی سال آینده برای کی یف همکاری می کنند.

وی مدعی شد که برنامه تامین مالی سال جاری برای اوکراین موفق بوده است.

لیندر گفت: ما هنوز آماده یافتن اقدامات بیشتر و روشن تر برای تامین مالی اوکراین نیستم اما این موضوع در دستور کار فشرده این گروه است.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که گروه ۷ تلاش می کند از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین استفاده کند.

این گزارش افزود: وزیران دارایی گروه ۷ روز شنبه اعلام کردند که این گروه راه هایی را برای استفاده از درامد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین بررسی می کند.

گروه ۷ و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های روسیه را بی درنگ بعداز حمله مسکو به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ مسدود کردند.

آمریکا، شرکای خود در گروه ۷ یعنی ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و کانادا را تحت فشار قرار داده است تا از اعطای وام به ارزش ۵۰ میلیارد دلار به کی یف حمایت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha