۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور زیر کشت سیب درختی است

ارومیه - ایرنا - معاون امور میوه ­های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور زیر کشت سیب درختی است که سالانه سه تا چهار میلیون محصول برداشت می شود.

به گزارش ایرنا، نبی هداوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحد سورت و بسته بندی میوه در روستای تومتر ارومیه که همراه با یک هیات تجاری و اداری عراقی انجام شد، افزود: آذربایجان غربی، اذربایجان شرقی و تهران استان های عمده کشور در تولید سیب درختی هستند که آذربایجان غربی استان پیشرو در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور ایران از کم رقیب ترین و مهم ترین صادر کنندگان سیب به کشور عراق است ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در صدد توسعه صادرات به این کشور و آشنایی آنان با پتاسیل های دیگر بخش کشاورزی کشور است.

معاون امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در راستای گسترش همکاری های فنی و تجاری بین دو کشور عراق و ایران و با توجه به اینکه ایران از صادر کنندگان عمده سیب درختی به عراق است بنا شد تا این هیات به کشور سفر کرده و از باغها، سردخانه های نگهداری سیب، واحد های سورت و بست بندی و در کل زنجیره سیب بازدید کنند.

وی اضافه کرد: روز گذشته این هیات از شهرستان دماوند و آذربایجان شرقی بازدید کردند و چون بیشترین سطح زیر کشت میوه سیب در این استان است از باغهای سیب، سردخانه های نگهداری، ظرفیت فراوری محصولات و زنجیره های آن بازدید می شود و این بازدید ها زمینه ساز انعقاد تفاهم نامه ای همه جانبه می شود که قرار است بین وزرای کشاورزی ایران و عراق منعقد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یکی از مهم‌ترین محصولات باغبانی سیب درختی است و سالانه بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب در کشور تولیدمی شود، آذربایجان غربی حدود ۳۰ درصد سیب درختی کشور را تولید می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha