تاکید هیات عراقی بر تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از طریق آذربایجان غربی

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هیات عراقی با هدف بازدید از زنجیره سیب و تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به این کشور وارد استان شده اند که بازدید از صنایع مختلف در برنامه سفر این هیات است.

به گزارش ایرنا، خسرو شهبازی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید هیات عراقی از زنجیره سیب در استان افزود: نزدیکی عراق به آذربایجان غربی زمینه ای برای برقراری ارتباط خوب تجاری است.

وی اضافه کرد: این استان بزرگترین تولید کننده سیب کشور با تولید ۱.۵ میلیون تن صادرات سالانه است که از این میزان بیش از ۷۰۰هزار تن به کشورهای هدف صادرشده است.

تاکید هیات عراقی بر تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از طریق آذربایجان غربی

شهبازی ادامه داد: هیات تجاری و اداری عراقی امروز و فردا پنجشنبه در این استان هستند تا نحوه صادرات سیب و سایر محصولات با حضور آنان بررسی شود.

وی بیان کرد: وجود ۴۷۰ سردخانه استان با ظرفیت بالای ۱۲۰۰ تن قابل توجه است و اعضای هیأت از این مکان ها و پتانسیل های تولید نهال استان که به صورت کشت بافتی است بازدید کردند.

شهبازی ادامه داد: ۵۴ واحد سورت و بسته بندی با ظرفیت بالای ۳۵۰ هزار تن در اذربایجان غربی فعال و در حال توسعه هستند و با توجه به نیازها و استانداردهای هر کشوری صادرات در سایزها و رنگهای مشخص در این زمینه انجام می شود.

وی بیان کرد: عراق محصولات استان را در جعبه ها و به صورت مخلوط که توسط کشاورزان بسته بندی شده تا کنون وارد کرده است ولی در این بازدید ظرفیتهای سورت و بسته بندی را نشان دادیم.

شهبازی ادامه داد: بازدید از واحد های فراوری کنستانتره ای استان هم در برنامه این سفر است و ظرفیت آذربایجان غربی ۲۴۵ هزار تن در این زمینه است.

وی با اشاره یه اینکه ۴۶ واحد کنستانتره سیب در استان فعال است گفت: اگر فرصتی بود از کارخانه ضایعات سیب هم بازدید خواهند کرد.

هیات عراقی دراین بازدید از شرکت رویان پژوهش آذربایجان که یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز دانش بنیان در زمینه تولید انواع گیاهان به روش کشت بافت و همچنین از باغات سیب در روستاهای دیزج تکیه، بالانج و تومتر شهرستان ارومیه بازدید کردند.

در ادامه هیات اعزامی از چهار واحد سردخانه، سورتینگ و بسته بندی در سطح شهرستان ارومیه بازدید می کنند.

به گزارش ایرنا این استان بزرگترین تولید کننده سیب کشور است و ۱.۵ میلیون تن سیب در سال تولید می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha