۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85470645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: رژیم صهیونیستی به دنبال طولانی کردن جنگ است

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۵
کد خبر: 85470645
حماس: رژیم صهیونیستی به دنبال طولانی کردن جنگ است

تهران- ایرنا- مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در پی آغاز نبرد جدید به مدت چند هفته دیگر است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی با گسترش عملیات نظامی در رفح در پی اعمال فشار سیاسی است.

النونو با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال نبرد جدیدی به مدت چند هفته دیگر است، گفت که این رژیم می‌خواهد سلطه بر گذرگاه زمینی و غیرنظامی رفح را یک پیروزی بزرگ جلوه دهد.

وی تأکید کرد: اگر رژیم اشغالگر بخواهد تجاوزات علیه غزه را ادامه دهد، حماس نیز آماده مقابله با آن است و رژیم اشغالگر این را خوب می‌داند اما از دیدگاه حماس، احتمال باقی ماندن اشغالگران در نوار غزه، در حد صفر است.

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت که در سایه تداوم جنگ علیه نوار غزه، سخن گفتن درباره بازسازی ویرانه‌ها ممکن نیست.

وی همچنین از ایفای نقش میانجی‌گران برای دستیابی به توافق آتش‌بس قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

در همین راستا،آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است.

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواست تا به توافق آتش بس دست یابند و از تهاجم کامل این رژیم به رفح جلوگیری کنند.

گوترش برهه کنونی را لحظه تعیین کننده‌ای برای مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی و سرنوشت کل منطقه خواند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha