۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85470086
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کنترل هر طرف خارجی بر گذرگاه رفح، اشغالگری است

تهران- ایرنا- در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال کنترل گذرگاه مرزی رفح توسط یک شرکت امنیتی آمریکایی، جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین اعلام کرد که مقاومت، هر طرف غیرفلسطینی در این گذرگاه را اشغالگر به شمار آورده و هدف قرار می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین در بیانیه ای نسبت به کنترل گذرگاه رفح در مرز فلسطین با مصر توسط هر طرف غیرفلسطینی هشدار داد.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین تاکید کرد که گذرگاه رفح براساس قوانین بین المللی، یک گذرگاه فلسطینی- مصری است و طرف فلسطینی با هماهنگی مصر، مسئول اداره آن است.

در این بیانیه آمده است: هرگونه تلاش و توطئه ای برای استقرار طرف های غیرفلسطینی یا شرکت های امنیتی خارجی در گذرگاه رفح، محکوم به شکست است و با زبان سلاح با آن برخورد خواهد شد.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین افزود: یورش اشغالگران به گذرگاه رفح، یک جنایت صهیونیستی و در راستای اجرای نمایش نظامی به منظور اعلام یک پیروزی صوری و افزایش فشار بر مقاومت در مذاکرات و راضی کردن اعضای تندروی کابینه نتانیاهو است.

این گروه مقاومت اضافه کرد: یورش به گذرگاه رفح نمی تواند برای اشغالگران، امنیت به ارمغان آورد و تنها نتیجه آن کشتار، ویرانی و گرسنگی دادن غیرنظامیان بی گناه ساکن نوار غزه است.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین اضافه کرد که رژیم صهیونیستی با حمله به گذرگاه رفح نمی تواند حتی یک اسیر خود را آزاد کند.

در همین راستا یک منبع آگاه مصری در گفت وگو با شبکه العربی گفت: اخبار منتشر شده در رسانه های صهیونیستی درباره کنترل امنیتی نوار غزه توسط قاهره در آینده نادرست است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» پیشتر اعلام کرده بود که کنترل گذرگاه مرزی رفح به یک شرکت امنیتی آمریکایی متخصص نگهبانی اماکن راهبردی در مناطق درگیری سپرده خواهد شد.

این روزنامه اضافه کرد: این شرکت آمریکایی، وظیفه بازرسی کامیون ها و جلوگیری از کنترل حماس بر این گذرگاه را برعهده خواهد داشت.

براساس گزارش هاآرتص، نیروهای این شرکت، نظامیان پیشین عضو یگان های ویژه ارتش آمریکا هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha