معاون قوه قضاییه: پیش‌نویس قانون تغییر کاربری اراضی در حال تدوین است

گرگان - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اشاره به در حال تدوین بودن پیش‌نویس قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی گفت: در تدوین این پیش‌نویس از نظرهای قاضیان استان‌ها به ویژه سه استان شمالی که با موضوع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی به طور مستقیم دست به گریبانند، استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا بهزاد پورسید عصر چهارشنبه در شورای قضایی گلستان که همراه با تحویل اسناد مالکیت ۴۸ واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی گمیشان بود، از راه‌اندازی سامانه جمع‌نگاری به منظور استفاده از نظر قضات و نخبگان حقوقی کشور در تهیه لوایح قضایی خبر داد و افزود: مطلع شدن قضات و نخبگان حقوقی کشور از لوایح در حال تهیه در قوه قضاییه و استفاده از نظر آنان در تهیه پیش‌نویس این لوایح از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

وی با بیان این که تلاش ما این است این سامانه امسال آماده و در دسترس قرار گیرد، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه به تدوین قوانین متقن و کاربردی کمک می‌کند.

معاون قوه قضاییه همچنین با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه جدید برای بایگانی پرونده‌های قضایی گفت: گلستان در این مسیر از استان‌های مطلوب کشور در آرشیو الکترونیک و ساماندهی به بایگانی‌های راکد است.

معاون قوه قضاییه: پیش‌نویس قانون تغییر کاربری اراضی در حال تدوین است

همچنین رییس کل دادگستری گلستان‌ گفت: تحویل ۴۸ سند مالکیت واحدهای تولیدی در راستای رفع موانع برای جهش تولید است.

حیدر آسیابی افزود: ۳۲۲ سند در سه سال گذشته در شهرک‌های صنعتی استان به تولیدکنندگان واگذار شد.

وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های این اسناد استفاده از آن برای دریافت یا ضمانت وام‌های بانکی است.

وی ادامه داد: یکی از اقدام‌های شاخص دادگستری استان گلستان برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی پتروشیمی گلستان در یک ماراتن نفس‌گیر ۱۶ ماهه بود.

رییس کل دادگستری گلستان‌ یادآور شد: این طرح با ۹۰ هزار سهام‌دار بیش از ۱۶ سال بلاتکلیف بود و با دستور رییس قوه قضاییه و اختیاراتی که به استان تفویض کردند موانع حقوقی آن رفع و آماده برای ورود به مرحله اجرا شد.

آسیابی اظهار کرد: رفع مشکل اسناد روستای آشوراده، در این جزیره که مقدمه برای اجرای طرح گردشگری آشوراده پس از ۲ دهه شد، باز کردن گره کور پروژه موج‌های آبی گنبدکاووس با بیش از ۳۰۰ سهامدار و توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان با اقدام ابتکاری دستگاه قضا از جمله اقدام‌های شاخص دادگستری استان طی سه سال گذشته است.

وی اضافه کرد: توقف ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره پس از اخذ نظر کارشناسان اقدام شاخص دادگستری استان در حفظ این میراث طبیعی ایران بود.

رییس کل دادگستری گلستان‌ به اقدام‌های این دستگاه برای بهبود محیط اداری حوزه‌های قضایی استان به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مراجعان اشاره کرد و گفت: تحویل ۱۴ خانه سازمانی و نوسازی ناوگان خودرویی استان از دیگر اقدام‌ها است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه برای شرکت در همایش تاثیر متقابل حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی در توسعه قوانین در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به گلستان سفر کرده است.

بازدید از محاکم تجدید نظر استان گلستان دیگر برنامه سفر پورسید به این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha