استاندار آذربایجان غربی: تدابیر حداکثری برای عبور زائران اربعین فراهم شود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: تدابیر حداکثری و تمهیدات لازم برای جذب و تردد بیشتر زائران اربعین از کشورهای منطقه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نخستین نشست ستاد استانی اربعین حسینی با بیان اینکه توجه به زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد اظهارکرد: پایگاه‌های امداد و نجات مسیرهای اربعین تخصیص اعتبار شده و از نظر نیروی انسانی نیز تجهیز شوند.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین مشکلی از لحاظ تغذیه و امکانات دیگر نخواهیم داشت، ادامه داد: سهم هرکدام از دستگاه‌ها در برگزاری و استقبال از زائران اربعین مشخص شود و در زمینه مربوطه اقدام‌های لازم را انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: از اکنون محل موکب‌ها و برگشت آنها با بروشورهای دیجیتالی و اپلیکیشن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اربعین سال گذشته اظهارکرد: از لحاظ محیط آرایی سال گذشته کار خوبی صورت گرفت و تلاش شود امسال نیز به شکل مطلوبی برگزار شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته بیشترین خدمات کیفی از لحاظ وسایل نقلیه، تغذیه و حمل و نقل در اربعین ارائه شد.

معتمدیان به نقش و استقبال اهل سنت از زائران اربعین اشاره کرد و افزود: اهل سنت استان با هزینه خود اقدام به حضور در این آیین کرده و از زائران اربعین به زیبایی استقبال کردند.

استاندار آذربایجان غربی اظهارکرد: یکی از دستاوردهای اربعین امنیت منطقه است که در این خصوص تاثیر گذار بود.

وی تاکید کرد: امسال تدابیر حداکثری برای عبور زائران فراهم شود و کمیته‌های مربوطه نیز فعال شده و نیازمندی های خود را از الان مطرح کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه حرکت اربعین یک حرکت مردمی است گفت: دستگاه‌ها از اعتبارات و منابع خود برای برگزاری مطلوب اربعین و استقبال از زائران استفاده کنند.

معتمدیان تاکید کرد: دستگاه‌ها نمی‌توانند برخی از اعتباراتی را که برای اربعین به آنها داده می‌شود در بخش‌های دیگر هزینه کنند، این کار از نظر شرعی نیز درست نیست و تخلف محسوب می شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: برای مباحثی همچون ناوگان ترکیه، ظرفیت ناوگان استان، اقلیم کردستان و بحث ریلی وقت گذاشته شده و این موارد پیگیری و مورد مکاتبه قرار گیرد.

معتمدیان ادامه داد: همه طرح‌های مرتبط با اربعین تامین اعتبار شده و خدمات اینترنت رایگان برای موکب‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای حاضر به ارایه برنامه ها و فعالیت های خود پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha