امنیت مرزهای آذربایجان غربی برای تردد زائران اربعین حسینی مطلوب است

ارومیه - ایرنا - استاندار و رییس ستاد اربعین آذربایجان غربی گفت: مرزهای این استان بویژه تمرچین امنیت مطلوب دارد و برای تردد و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی آماده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در نخستین جلسه ستاد استانی اربعین افزود: سال گذشته که مرز تمرچین هم برای تردد در ایام اربعین تعیین شد تدابیر لازم صورت گرفت و خدمات حداکثری در بخش‌های مختلف با وجود محدودیت‌ها به زائران داده شد.

وی اظهار کرد: با تدابیر اطلاعاتی و امنیتی خوشبختانه آذربایجان غربی امن ترین مرز از لحاظ ارایه خدمات به زائران بود و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و همچنین خیرین بصورت خودجوش به میدان آمده و همراهی کردند.

معتمدیان ادامه داد: نیروهای مرزبانی، ارتش، راه و شهرسازی، راهداری و پایانه‌ها، علوم پزشکی و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان تلاش کردند رضایت زائران اربعین را فراهم کنند.

مرزهای آذربایجان غربی برای تردد زائران اربعین حسینی امنیت مطلوب دارد

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال ماموریتی به کمیته‌های ستاد اربعین استان داده شده تا به آسیب شناسی پرداخته و با نظر سنجی اطلاعات و امکانات، مسکلات و کمبودها را شناسایی و در اختیار قرار دهند تا در برنامه ریزی مد نظر قرار گیرد.

رییس ستاد اربعین آذربایجان غربی یادآور شد: اگر امسال قرار باشد ۵۰۰ هزار زائر را از مرز تمرچین در اربعین عبور دهیم باید زیرساخت‌های لازم ایجاد و بهبود آنها مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: تلاش شود زیرساخت‌های لازم همانند نمازخانه، سرویس بهداشتی ثابت و سیار در مسیرهای منتهی به تمرچین که مورد نیاز است باید پیش بینی شود همچنین شرکت‌های برق، مخابرات و گاز نیز اقدامات لازم برای ارائه خدمات در این مرز را انجام دهند.

مرزهای آذربایجان غربی برای تردد زائران اربعین حسینی امنیت مطلوب دارد

وی با بیان اینکه از استان‌هایی هستیم که صحنه‌های زیبایی از حضور و کمک اقلیت‌های دینی اعم از آشوریان و ارامنه را در خدمت به زائران اربعین داشتیم، افزود: این کارها هر چند محدود بود ولی باید به شکل مناسب مستند سازی شود.

سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی و رییس کمیته استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی نیز در این جلسه گفت: در اربعین سال گذشته ۲ هزار ۳۰۳ زائر خارجی مرز تمرچین را برای تردد انتخاب کردند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه نمایندگان کمیته‌های ستاد اربعین استانی به ارایه برنامه‌ها خود برای امسال و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha