۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85470000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید میکروداروی پلیمری ایرانی برای درمان عفونت قارچ ناخن

تهران- ایرنا- میکروداروی پلیمری ایرانی برای درمان نوعی قارچ ناخن تولید شد. این دارو در حال طی مراحل اخذ مجوزهای لازم برای عرضه به بازار است.

دکتر ارسلان پاشاپور مدیرعامل شرکت تولیدی این دارو از توسعه میکرودارویی خبر داد که می‌تواند برای درمان نوعی قارچ ناخن استفاده شود.

وی گفت: این دارو فرمولاسیونی حاوی آمورلفین است که در آن آمورلفین درون نوعی پلیمر قرار داده می شود تا به صورت آهسته رهش روی ناخن رهاسازی شود. آمورلفین برای درمان اونیکومیکوزیس استفاده می‌شود که نوعی عفونت قارچی انگشتان پا و دست است. بیشتر محصولات موجود در بازار به صورت محلول بوده که به سرعت پاک شده و اثربخشی خود را از دست می‌دهند اما این دارو به صورت لاک بوده روی ناخن قرار می‌گیرد و پس از خشک شدن دارو را به آرامی رهاسازی می‌کند.

این متخصص یادآور شد: این دارو که با نام تجاری آمورونیک عرضه خواهد شد، چسبندگی بالایی روی ناخن داشته و بی‌رنگ است. در حال حاضر مجوزهای لازم گرفته شد و منتظر تاییدیه سازمان غذا و دارو هستیم. از آنجایی که بافت ناخن مرده است داروهای ضدقارچ رایج اثر زیادی روی آن ندارند در حالی که این فرمولاسیون بسیار موثر است.

تولید میکروداروی پلیمری ایرانی برای درمان عفونت قارچ ناخن

پاشاپور ادامه داد: گاهی در بیماران دیابتی تغییر شکل ناخن اتفاق می‌افتد که این موضوع در اثر عفونت قارچ رخ می‌دهد که این دارو می‌تواند به این بیماران کمک شایانی کند تا ریسک آلودگی را به حداقل رساند و درمان سریع‌تری را نیز برای آنها به دنبال دارد.

وی توضیح داد: توسعه این داروی میکرومقیاس در قالب یکی از برنامه‌های حمایتی ستاد توسعه فناوری نانو موسوم به رینکست انجام شده است. برنامه توسعه درون‌زا ریسک تحقیق و توسعه را در شرکت‌ها کاهش داده و آنها را به زایش و نوآوری محصولات ترغیب می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دارویی از پیش‌بینی فروش ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار عدد از این دارو در سال اول عرضه آن خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha