۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85469959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار دانش آموز کاشان از فلورایدتراپی دندان بهره مند شدند

کاشان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: ۳۰ هزار دانش‌آموز شهرستان کاشان در سال گذشته از فلورایدتراپی دندان برخوردار شدند.

دکتر مهدی دلاوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال دانش‌آموزان بین رده سنی ۶ تا ۱۴ از خدمات رایگان فلورایدتراپی در مدارس کاشان بهره مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: پویش ملی سلامت دهان و دندان از روز گذشته به مدت سه روز با شعار "دهان دریچه سلامت "، "سلامت دهان و دندان، سلامت کودک"و "نقش سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان" در این شهرستان اجرایی شده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تاثیر اهمیت سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بدن تصریح کرد: هدف از برگزاری این پویش آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان در جامعه است.

دلاوری گفت: اکنون ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خدمات دندانپزشکی ارائه می‌کنند که سال گذشته بیش از ۱۰۰هزار خدمت درمانی و پیشگیرانه دندانپزشکی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل ارائه شده است. وی افزود:خدمات درمانی دندانپزشکی مراکز بهداشتی شامل معاینه، آموزش بهداشت دهان و دندان، وارنیش فلوراید تراپی، ترمیم دندان، پالپوتومی، فیشور سیلانت تراپی، درمان پوسیدگی دندان و کشیدن دندان های غیر قابل نگهداری و جرم‌گیری است.

وی اظهار کرد: کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان سال گذشته با اعزام ۲۰ تیم سیار، ۸۰۰ خدمت دندانپزشکی رایگان شامل خدمات درمانی، بهداشتی و آموزشی در مناطق کم برخوردار این شهرستان ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کردند معاینه سلامت دندان کودکان سه تا ۶ سال، دانش آموزان ۶ تا ۱۴ سال و خانم های باردار تا یک سال پس از زایمان جدی گرفته شود.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha