فرآیند توسعه سیستان و بلوچستان با نقش آفرینی دانشجویان سرعت می‌گیرد

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به اینکه این استان بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر هیات علمی دارد بنابراین فرآیند توسعه استان با نقش آفرینی فعال دانشگاه‌ها و دانشجویان سرعت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی روز چهارشنبه در مراسم یادواره ۱۵ شهید دانشگاه پیام نور اظهار کرد: سال گذشته فضای خوبی در رابطه با پروژه های مختلف از جمله فرهنگ، شیلات، معادن در سیستان و بلوچستان داشتیم، دغدغه ما این است که دانشگاه را به صنعت متصل کنیم چرا که برکت خون شهدا چراغ راه مسوولان است و دین خود را به شهدا باید با عمل به وعده‌هایمان نشان دهیم.

وی افزود: دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد بنابراین باید حواسمان باشد که شهدا زنده اند و شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند، در این منطقه در عملیات مختلف شهید شیعه و سنی تقدیم نظام کردیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: شهدا با محور وحدت نشان دادند و از حیثیت ما دفاع کردند تا سیستان و بلوچستان را بسازند، برای پیشرفت این استان باید از مسائل قومی و مذهبی عبور و از وجود همدیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان گردنه‌های بسیار سختی را پشت سرگذاشته است، تصریح کرد: از ابتدای دهه ۸۰، استان درگیر جریان‌های ضد تروریسم گروهک های تروریستی شد و این شرایط باعث شد؛ تا گسل های قومی و مذهبی در این استان تحریک شود.

شریفی به دیدار تعدادی از مردم سیستان و بلوچستان در تاریخ ۲۰ شهریور ماه سال گذشته با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب به عقب ماندگی استان در دهه ۸۰ اشاره داشتند که بخشی از این عقب ماندگی ناظر به حوزه دولت‌ها، بزرگان، فضای اجتماعی، سیاسی و امنیتی در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مسائل امنیتی که در دهه ۸۰ در سیستان و بلوچستان رخ داد سبب شد این استان حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از استان‌های همجوار خود بویژه در حوزه زیرساختی عقب بماند چرا که تمرکز اجتماعی و مدیریتی در آن زمان بهم ریخته بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر هیات علمی در دانشگاه ها داریم که اگر ظرفیت های دانشگاهی پای کار بیایند قطعا توسعه استان در مدت زمان کوتاهی رقم خواهد خورد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان اکنون به کمک همه مردم در حال نزدیک شدن به سهم خود در توسعه است دشمنان همواره در تلاش هستند مانند حادثه تروریستی راسک در این استان مشکلاتی به وجود بیاورند، اما اکنون مردم شیعه و سنی با هوشیاری با این مسائل رو به رو می‌شوند به همین دلیل در حوادث اخیر به هیچ عنوان تمرکز و انسجام خود را از دست ندادیم.

شریفی افزود: خوشبختانه شیعه و سنی اکنون با یکدیگر منسجم شدند و به هویت ملی سیستان و بلوچستان حس تعلق دارند و دشمن نمی‌تواند از هیچ راهی حتی فضای مجازی مشکلی بین شیعه و سنی به راه بیندازد تا مردم این استان را بار دیگر درگیر مسائل قومی و مذهبی سازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha