۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85469727
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۷۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی عشایر خراسان شمالی نیاز است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: تامین ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سه پروژه ناتمام عشایری استان نیاز است.

رضا روشن ضمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون سه طرح عشایری استان در دست اجرا و ناتمام است که در این زمینه رییس سازمان امور عشایر، قول مساعد تامین اعتبار لازم برای تکمیل آنان از محل اعتبارات ملی داده است.

وی افزود: آبرسانی به محله های عشایری دشت «جیرانسو» در زیست بوم عشایری اترک جنوبی شهرستان سملقان از جمله این طرح ها است که از سال ۹۹ وارد مرحله اجرایی شده و اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی افزود: این طرح هفت محله عشایری «هوشان، نیک روح ها، کوربابا ۱ و ۲، باقری ها، حبیبی ها، تکل کوه بالا و پایین» با ۲۵۰ خانوار و بیش از ۷۰۰ نفر از جمعیت را زیر پوشش قرار می دهد و تا ۵۰۰ خانوار در آینده برای اسکان خودجوش عشایر توان آبرسانی دارد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه تامین آب پایدار مورد نیاز عشایر در محله های مختلف را فراهم می کند گفت: در این طرح سالانه ۶۲ هزار مترمکعب آب تخصیص داده شده است و تاکنون ۱۳ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است و برای تکمیل این پروژه و اجرای خط انتقال ۱۷ کیلومتر باقی مانده و نصب شیر برداشت در محله های عشایری ۱۲۰ میلیارد ریال و حفر یک حلقه چاه با دبی سه لیتر بر ثانیه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح سبب می شود تا از تردد تانکرها در مسیر ۱۰۰ کیلومتر رفت و برگشت انتقال آب جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می کنند.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha