بیش از یک هزار قطعه زمین در بم واگذار شد

کرمان - ایرنا - یک هزار و ۴۵ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در مراسم قرعه کشی و با حضور معاون وزیر و رییس سازمان زمین و مسکن راه و شهرسازی و استاندار کرمان به مردم شهرستان بم واگذار شد.

به گزارش ایرنا ، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان شامگاه سه‌شنبه در مراسم قرعه کشی این زمین ها که در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد اظهارداشت: ۸۰۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه نیز در قالب جوانی جمعیت به متقاضیان مسکن از طریق قرعه‌کشی واگذار می شود.

وی بیان کرد: در ابتدا تصمیم گرفته شده بود که منازل آپارتمانی باشد یعنی هر واحد در چهار طبقه و هر طبقه ۲ واحدی باشد.

استاندار کرمان ادامه داد: بعد از رایزنی تصمیم گرفته شد در استان کرمان به جز شهر کرمان مردم منازل ویلایی بسازند و زمین به افراد واگذار شود تا افراد خودشان کار ساخت و ساز را انجام دهند.

وی عنوان کرد: فاز اول واگذاری امروز در قالب یک هزار و ۴۵ قطعه است اما بخش دوم بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار است که در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده و بعد از تایید شورای عالی شهرسازی تمام متقاضیان در بحث مسکن ملی و جوانی جمعیت را جوابگو خواهد بود .

فداکار اضافه کرد:آماده کردن زیرساخت ها بخشی برعهده دولت و بخشی دیگر هم برعهده وزارت نیرو است که تامین می شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه منطقه شرق استان کرمان در حال توسعه است اظهارداشت: بخشی از واگذاری ها نیز در حوزه صنعت شهر است که با توجه به جذب نیروی کار در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید باید برای مسکن نیز چاره ای اندیشید.

وی تصریح کرد: قطعات زمین برای احداث منزل مسکونی در ارگ جدید نیز در نظر گرفته شده است که از این قطعات بازدید به عمل خواهیم آورد.

به گزارش ایرنا در این مراسم ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز حضور داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha