۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 85469474
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در اهواز تصویب شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۴۴
کد خبر: 85469474
بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در اهواز تصویب شد

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بسته تشویقی توسعه نوسازی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهر اهواز در کمیسیون ماده پنج استان تصویب شد.

به گزارش ایرنا محمد خانچی سه شنبه در نشست کمیسیون ماده پنج شهرهای اهواز، رامشیر و دزفول در محل معاونت عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: هدف از این مصوبه و تعیین بسته تشویقی افزایش کیفیت زندگی شهروندان اهوازی ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن است.

وی افزود: مصوبه ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف پذیری نسبت به شرایط ویژه مناطق، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده و با رویکرد درهم‌تنیدگی مسکن، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

خانچی ادامه داد: همچنین تسهیل صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحدها، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری ها، از ویژگی‌های دیگر این مصوبه‌ ابلاغی است.

به گزارش ایرنا، پیش از این مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه ۱۶.۶۶ درصد بافت شهر اهواز ناکارآمد ( با شاخصه های پایین توسعه شهری) است گفت: ۳۶.۵۵ درصد جمعیت اهواز نیز در این بافت زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha