معاون استانداری خراسان رضوی: آمار جمعیتی اساس همه تصمیم‌گیری‌ هاست

مشهد-ایرنا- معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: آمار جمعیتی اساس همه تصمیم‌گیری‌هاست و در زمان انتخابات برای ما مهم بود که آمار واجدین شرایط چقدر است و بر این مبنا چه میزان مشارکت خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی، سید هادی طباطبایی روز سه شنبه در آئین افتتاح مرکز رصد ثبت احوال خراسان رضوی افزود: بسیاری از دستگاه‌ها و افراد یقینا به آمار ثبت احوال باور ندارند، در حالیکه برای توسعه نیاز به آمار درست داریم، همواره اختلافی بین آمار ثبت احوال و مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از تعداد ساکنان یک منطقه داریم که موجب سردرگمی می‌شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم با سامانه رصد همه مشکلات حل و کنترل دقیق‌تری در زمینه آمار و نتیجه آن بر برنامه‌ریزی در سطح استان و کشور داشته باشیم تا از هدررفت منابع جلوگیری شود و بهتر بتوانیم امکانات را براساس سیاست عدالت اجتماعی به تمام نقاط کشور برسانیم چرا که این موضوع یک دغدغه محسوب می‌شود.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی بیان داشت: یک مبنای عمده برای تصمیم‌گیری‌ها جمعیت است که اگر دقیق نباشد با معضل مواجه می‌شویم. سامانه رصد، آمار دقیق خواهد داد زمانیکه آمار سرشماری از ۵ به ۱۰ سال تغییر پیدا کرد، کار ما بسیار سخت‌تر شد.

معاون استانداری خراسان رضوی: تفاوت آمار ثبت احوال و مراکز بهداشت موجب سردرگمی است

طباطبایی تاکید کرد: براساس آمار ثبت احوال ۴۷.۴ درصد در انتخابات مشارکت داشتند، اما تهران آمار ۴۵.۷ درصدی را اعلام کرد که ۲ درصد معادل ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر اختلاف داشتیم، این موضوع برای ما مشکل ایجاد می‌کند، در تمام تصمیم‌گیری‌های دیگر نیز اینگونه است.

امروز سه شنبه مرکز "رصد آمار ثبت احوال" خراسان رضوی با حضور معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در اداره کل ثبت احوال این استان افتتاح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha