۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85469116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش همکاری ژاپن و آمریکا در تولید خودکار تراشه

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85469116
گسترش همکاری ژاپن و آمریکا در تولید خودکار تراشه

تهران- ایرنا- در راستای توافق آمریکا و ژاپن برای گسترش همکاری در حوزه تراشه‌ها، شرکت اینتل با ۱۴ شرکت ژاپنی برای خودکارسازی فرآیند ساخت تراشه همکاری می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو نیوز، بخش ژاپنی شرکت اینتل یک بدنه تحقیقاتی با ۱۴ شرکت داخلی تشکیل داده است تا «فرآیندهای ساخت تراشه‌های پشتیبان» مانند بسته‌بندی را خودکار کند، زیرا ژاپن و آمریکا برنامه‌های خود را برای تقویت زنجیره تامین تراشه افزایش می‌دهند.

یکی از شرکت‌های حاضر در این پروژه، روز سه‌شنبه گفت: این انجمن در ۱۶ آوریل تاسیس شد و هدف آن پیاده‌سازی فناوری‌های اتوماسیون تا سال ۲۰۲۸ است.

دو شرکت مستقر در کیوتو، بر تحقیق و توسعه سیستم‌های حمل و نقل و ذخیره‌سازی خودکار نظارت می‌کنند و دو شرکت نیز مسئولیت فرآیندهای مونتاژ و آزمایش را بر عهده خواهند گرفت.

شرکت شارپ مسئولیت طراحی و اجرای خطوط آزمایشی را بر عهده خواهد داشت.

کونیماسا سوزوکی، رئیس اینتل ژاپن، این کنسرسیوم را رهبری می‌کند که مقر آن در موسسه تحقیقاتی میتسوبیشی در توکیو قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ژاپن و آمریکا بهار سال گذشته در بیانیه ای مشترک، توافق کردند همکاری بین مراکز تحقیق و توسعه خود را افزایش دهند. این اقدام که شامل همکاری در محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی نیز می‌شود، در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن و توکیو تلاش می‌کنند همکاری با چین در این حوزه را کاهش داده و برای توسعه تولید تراشه و ایمن کردن اجزای پیشرفته همکاری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha