۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 757
کد خبر: 85469090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتایج امیدوارکننده آزمایش پمپ کوچک برای کودکان در انتظار پیوند قلب

تهران- ایرنا- یک پمپ قلبی کوچک قابل کاشت که می‌تواند به کودکان نیازمند پیوند قلبی کمک کند تا به جای بیمارستان در خانه در انتظار پیوند قلب باشند، در مراحل اولیه آزمایش انسانی نتایج خوبی داشته است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «مدیکال اکسپرس»، این پمپ که نوعی جدید از دستگاه کمک بطنی (VAD) است، از طریق جراحی به قلب متصل می‌شود تا عملکرد پمپاژ خون آن را تقویت کند و به این ترتیب فرصتی برای انتظار تا زمان پیدا شدن قلب اهدایی فراهم می‌کند.

این پمپ جدید می‌ تواند یک شکاف مهم در مراقبت‌های پیوند قلب را برای کودکان پر کند.

در یک آزمایش امکان‌سنجی انجام شده روی هفت کودک دریافت کننده این پمپ جدید، ۶ کودک در نهایت عمل پیوند قلب انجام دادند و قلب یک کودک نیز بهبود پیدا کرد و پیوند قلب غیرضروری شد.

این مطالعه با هدایت دانشکده پزشکی استانفورد و مشارکت چندین مرکز پزشکی در آمریکا انجام شده است.

نتایج امیدورکننده آزمایشی پمپ کوچک برای کودکان در انتظار پیوند قلب

در صورتی که نتایج اولیه در آزمایش‌های گسترده‌تر هم به تایید برسد، انتظار برای پیوند قلب می‌تواند برای کودکان خردسال و خانواده‌های آنها آسان‌تر شود. کودکان با این پمپ کوچک با نام Jarvik ۲۰۱۵ با اندازه در حد باطری قلمی، می‌توانند در بسیاری از فعالیت‌های عادی شرکت کنند.

برای مقایسه، تنها دستگاه کمک بطنی موجود در حال حاضر یک پمپ موسوم به «برلین هارت» است که قابل کاشتن نیست و بسیار بزرگ است و با دو لوله بزرگ به کودک بسته می‌شود.

پمپ برلین‌هارت همچنین خطر بالای سکته را به همراه دارد و در بسیاری از موارد مستلزم بستری شدن کودک است.

دستگاه‌های کمک بطنی قابل کاشتن برای افراد بزرگسال از حدود ۴۰ سال پیش در دسترس بوده‌اند.

پزشکانی برآورد می‌کنند در صورتی که این پمپ جدید کودکان به تایید سازمان‌های تنظیم مقررات پزشکی برسد، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کودک در سراسر جهان هر سال نامزد استفاده از آن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha