۱۸هزار نفر در سال گذشته عضو جمعیت هلال احمر پاکدشت شدند

پاکدشت- ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت از پیوستن ۱۸ هزار عضو در سال گذشته به هلال احمر شهرستان خبرداد.

صفرعلی حسین آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اهمیت برپایی کارگاه های آموزشی هلال احمر اظهارداشت: با توجه به برگزاری کارگاه های آموزشی در سال گذشته، بیش از ۵هزار نفر در آموزش های همگانی شرکت کردند که این آموزش ها در حوزه هایی چون امداد و کمک های اولیه، آشنایی با مخاطرات، پایه داوطلبی مبتنی بر نیاز محلات بود که در ۲۵ مدرسه پاکدشت برگزار شد.

۱۸هزار نفر در سال گذشته عضو جمعیت هلال احمر پاکدشت شدند

وی در ادامه اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۷۶ عملیات چون رهاسازی و امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر پاکدشت اجرا شد. در راستای حمایت از بیماران صعب العلاج هزینه درمانی ۲۵۰نفر تهیه و پرداخت شد.
رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت در ادامه عنوان کرد: در راستای حمایت از خانواده های کم برخوردار ۶هزار بسته کمک معیشتی به ارزش ۶۰میلیارد ریال تهیه و توزیع شد.

۱۸هزار نفر در سال گذشته عضو جمعیت هلال احمر پاکدشت شدند

وی در ادامه به طرح های امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر پاکدشت با برپایی ۵پست راهنمای مسافرین نوروزی و پایگاه های ثابت و موقت و بهره مندی از خدمات ۵۰داوطلب به مسافرین نوروزی ارائه خدمت کرد.

حسین آبادی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات بانک امانات تجهیزات پزشکی اذعان داشت: در سال گذشته ۱۸هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر پاکدشت شدند و با توجه به آموزش های لازم در خصوص آشنایی با بانک امانات تجهیزات پزشکی ۱۰۰نفر از این خدمت بهره بردند.

۱۸هزار نفر در سال گذشته عضو جمعیت هلال احمر پاکدشت شدند

وی در پایان گفت: امدادرسانی و ارسال اقلام امدادی به آسیب دیدگان زلزله خوی، ترکیه و سوریه و همچنین مردم سیستان و بلوچستان و مردم مظلوم فلسطین از دیگر اقداماتی بود که در جمعیت هلال احمر پاکدشت انجام‌شد. همچنین افتتاح ۲خانه هلال در پاکدشت نیز از دیگر اقداماتی بود توانست توان این جمعیت در پاکدشت را ارتقا دهد.

به گزارش ایرنا، «هشتم می» مصادف با ۱۸ اردیبهشت‌ به‌عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر شناخته می‌شود تا با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشر دوستانه از سوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد، این روز، تولد «ژان آنری دونان» دریافت‌کننده اولین جایزهٔ صلح نوبل بود و منجر به پایه‌گذاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جهان شد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یک انجمن (سازمان غیردولتی) انسان‌دوستانه است که در زمینه کمک‌های اولیه و پیشگیری از وقوع حوادث فعالیت می‌کند و به هنگام وقوع بحران‌ها به‌ویژه جنگ، تمام کشورهای جهان را از طریق ارائه خدمات آموزشی، درمانی و سایر خدمات مورد حمایت قرار می دهد.

۱۸هزار نفر در سال گذشته عضو جمعیت هلال احمر پاکدشت شدند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha