۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85468882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس خانه کارگر کرمان: کاهش تعاونی‌های مصرف اشتباه بود

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85468882
رییس خانه کارگر کرمان: کاهش تعاونی‌های مصرف اشتباه بود

کرمان- ایرنا- رییس خانه کارگر کرمان با برشمردن مسائل و مشکلات کارگران از جمله معیشت، امنیت شغلی، بیمه تکمیلی، درمان، استفاده از خدمات گردشگری و رفاهی گفت: یکی از مشکلات شاخص در این بخش کم شدن فعالیت تعاونی‌های مصرف در کل کشور و همچنین استان بوده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، عباس کاربخش در دیدار با فرماندار کرمان افزود:در گذشته تعداد ۱۳۰تعاونی فعال داشتیم و پس از ادغام وزارت تعاون حمایت‌های دولت از این بخش کمرنگ‌تر شد که با تورم موجود ذخایر مالی این تعاونی‌ها نیز کفاف مصرف کارگران را نمی دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد تعاونی‌های مصرف فعال برای کارگران در استان اینک ۲۰ واحد است.

کاربخش همچنین حضور تعدادی از کارگران استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب و اظهار محبت و حمایت‌های پدرانه ایشان را باعث نشاط و خوشحالی در بین قشر کارگر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارگران با احتساب خانواده ایشان نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

فرماندار کرمان نیز با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان به‌ کار گرفته است، افزود: روابط خوب بین کارگر و کارفرما و پرداخت به‌موقع حق و حقوق آنها هم می تواند نقش بسزایی در افزایش انگیزه کارگر و در نتیجه افزایش کیفیت تولید داشته باشد.

علی بابایی ادامه داد: تعهد، خلاقیت و ابتکار از جمله شاخص های کارگر مورد نیاز امروز جامعه برای رشد و توسعه اقتصاد این کشور است و صرف حضور فیزیکی کافی نیست.

بابایی تصریح نمود: برخی تصمیم‌ها برای رفع مشکلات کارگران در سطح استان و شهرستان قابل پیگیری است، از جمله رفع مشکل سند منازل مسکن مهر کارگران که در جلسه مطرح و با هماهنگی اداره ثبت و اسناد بزودی مرتفع خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha