۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85468840
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دیوارهای شیراز میزبان جشنواره‌ای هنری

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85468840
دیوارهای شیراز میزبان جشنواره‌ای هنری

شیراز - ایرنا - هفته شیراز فرصتی شد تا هنرمندان این شهر با برپایی جشنواره ای هنری، دیوارهای مناسب شهر را برای نشاط آفرینی تبدیل به بوم نقاشی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقاشی دیواری ظرفیتی قابل توجه برای نمایش بصری فرهنگ یک شهر دارد، چنانکه در نگاه نخست، قابی ماندگار در ذهن یک شهروند یا مسافر رهگذر به جای می‌گذارد.

این ظرفیت شگرف اما اکنون در بسیاری از نقاط شیراز و دیگر شهرهای فارس نادیده گرفته شده، یا کمتر مورد استفاده قرار گرفته است؛ هنری که می‌تواند ضمن آموزش یا ارائه پیام، نشاط و زیبایی رنگ و هنر را هم با خود به سیمای شهر بیاورد.

نقاشی‌های دیواری معابر پرتردد شهری، جایگاهی آماده برای ارائه پیام‌های فرهنگی به مخاطبان است؛ البته استفاده از این ظرفیت باید کارشناسانه، هنرمندانه و اصولی باشد.

چنانکه علیرضا عطروش نقاش خوش آوازه شیرازی پیشتر به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از دیوارهای مناسب شیراز با آثار کهنه و رنگ و رو رفته، تبلیغات و آثار مبتدیانه اشغال شده است، باید دیوارهای مناسب شهر برای سپردن به هنرمندان شاخص شناسایی شود و کارشناسانه به پیش رفت.

به اعتقاد او نقاشی دیواری پیام رسان است بنابراین باید به دست هنرمندانه خلق شود تا واجد ارزش فرهنگی باشد و هدف خود را محقق کند.

این هنرمند شاخص شیرازی اظهار کرد: اثری ارزشمند است که زاییده تراوش فکر و ذهن هنرمند باشد تا عناصر تازگی و فکر نو و جذابیت را داشته باشد.

دیوارهای شیراز میزبان جشنواره‌ای هنری

دیوارهای منطقه یک شهرداری شیراز، بوم جشنواره‌ای هنری

شهرداری منطقه یک شیراز به این منظور امسال جشنوارهای هنری برگزار و آن را میان هنرمندان شاخص و دانشگاهیان هنری شیراز فراخوان کرد تا هر یک طرح‌های خود را برای نقش بر دیوار به میدان بیاورند.

الهه غلامی، مدیر این جشنواره هنری به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۰۰ طرح هنرمندان به جشنواره ارسال شد و استادان دانشگاه آنها را داوری کردند.

به گفته او از میان این طرح‌ها ۲۶ طرح برگزیده که زیباتر بود و سنخیت بیشتری با شیراز داشت انتخاب و اجرای آن همزمان با هفته شیراز آغاز شد.

این دانش‌آموخته دانش پژوهش هنر دانشگاه شیراز اظهار کرد: هدف از برپایی این جشنواره ایجاد شور و نشاط در محیط شهری بود تا مردم تصاویر زیبایی از آثار دیدنی، فرهنگی و بهار شیراز را ببینند و از آن لذت ببرند.

او تشویق هنرمندان را از دیگر اهداف برپایی جشنواره نقاشی دیواری شهرداری شیراز عنوان کرد.

به گفته مدیراین جشنواره هنری، در پایان و پس از داوری نقاشی‌ها، سه نفر از بهترین کارها معرفی و تجلیل می‌شوند و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۳۵ و ۳۰ میلیون ریال جایزه پرداخت می‌شود.

غلامی اضافه کرد: دیگر هنرمندان حاضر در مرحله نهایی جشنواره نیز لوح تقدیر و هدایایی به یادبود دریافت می‌کنند.

دیوارهای شیراز میزبان جشنواره‌ای هنری

سپردن دیوارهای معابر شهری به هنرمندان شاخص و دانشگاهی در جشنواره‌ای هنری و سطحی محدود می‌تواند منجر به استعدادیابی، شکوفایی ایده‌های نو و نیز نشاط و شادابی در میان هنرمندان و رهگذران شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha