سه پرونده قضایی برای تخلفات انتخاباتی در خراسان رضوی تشکیل شده است

مشهد-ایرنا- دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت:  سه پرونده قضایی برای تخلفات انتخاباتی در دور نخست انتخابات در این استان تشکیل شده است و این پرونده ها همچنان در مرحله رسیدگی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام امیر حسین قناد روز سه شنبه در نشست خبری پیرامون انتخابات در محل استانداری خراسان رضوی افزود: دستگاه قاضی، مرجع وصول شکایات و دستگاه نظارتی حوزه انتخابات است و این سه پرونده نیز در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: تخلفات انتخاباتی بازه گسترده ای شامل فعالیت حامیان نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی یا حقیقی، عملکرد خود نامزدهای انتخاباتی و عوامل برگزاری و دست اندرکار انتخابات دارد البته سه تخلف ذکر شده مربوط به ۱۷ نامزد برگزیده و منتخب استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: جرایم تخلفات انتخاباتی حتی در فضای مجازی احصا شده است و در یکی از فصول قانون انتخابات وجود دارد و به طور خاص رسیدگی قضایی انجام می شود.

قناد افزود: تخلفات ذکر شده محدود و اندک بوده که خللی در روند انتخابات ایجاد نکرده‌ است و می توان انتخابات را در سلامت کامل برگزار کرد.

وی همچنین درباره تاخیر صورت گرفته در اعلام اسامی چهار منتخب حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور نخست توسط فرمانداری مشهد نیز گفت: با توجه به گستردگی شهرستان مشهد و تعدد نامزدها و شعب انتخاباتی دراین حوزه انتخاباتی، نتیجه گیری و اعلان نهایی نتایج انتخابات ممکن است با گذر زمان همراه باشد.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: البته این اعلان نتایج با مصاحبه های مختلف همراه بود که این اقدام رفتار مجرمانه ای را به دنبال نداشته است اما در ششمین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی تذکرات مختلفی از سوی دستگاه قضایی به مجریان در خصوص نحوه اعلام نتایج داده شد تا در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدان شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور نخست انتخابات مجلس ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد یعنی "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت ماه در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha