گام بلند بسیج سازندگی گچساران در محرومیت‌زدایی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85468643
گام بلند بسیج سازندگی گچساران در محرومیت‌زدایی

گچساران- ایرنا- بسیج سازندگی به منظور  تحول و آبادانی در مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان گچساران در همه عرصه ها تاکنون پیشقدم بوده  به‌طوری که نه تنها در عرصه امنیتی، سیاسی تلاش داشته بلکه در راستای زدودن غبار محرومیت در مناطق محروم و دورافتاده این شهرستان آستین همت را بالا زده بطوریکه در یک سال گذشته اقدامات چشمگیری انجام داده است.

به گزارش ایرنا، بعد از جنگ تحمیلی، بسیج در عرصه سازندگی سنگ‌تمام گذاشته و در عرصه ساخت مسکن محرومان، ایجاد اشتغال، اهدای جهیزیه، آبرسانی به روستاها و کشاورزی خدمات قابل توجهی را ارائه داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های بسیج سازندگی ناحیه مقاومت گچساران محرومیت‌زدایی، رفع مشکلات مناطق کم برخوردار و همچنین اشتغال‌زایی است.

سرهنگ ناصر صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰۰ سری جهیزیه در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند به نوعروسان گچسارانی در یکسال اخیر اهدا شد.

صالحی ابرازکرد: این میزان جهیزیه با محوریت تشویق جوانان به امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم برخوردار در چند مرحله از سال گذشته تاکنون اهدا شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سپاه در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، تلاش در جهت ترویج ازدواج آسان و کم کردن هزینه‌های زندگی برای زوج‌های جوان می باشد و جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسان شامل یخچال فریزر، لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و لوازم آشپزخانه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران، ساخت سه باب منزل مسکونی، ساخت ۵۰ سرویس بهداشتی و حمام، ۳۰۰ مورد گازرسانی و گاز کشی و بازسازی ۵۰ باب منزل مسکونی را از دیگر اقدامات سپاه ناحیه گچساران برای کمک به نیازمندان در این شهرستان عنوان کرد.

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی

صالحی ابرازکرد: در این مدت همچنین ۲ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان از سوی سپاه ناحیه گچساران توزیع شد.

وی تصریح کرد: این بسته های معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی،حبوبات و خرماست.

صالحی افزود: مقام معظم رهبری طرح بسیج سازندگی را به جهت بهره‌گیری از نیرو و نشاط جوانان در امر سازندگی در اردیبهشت سال ۷۹ با حضور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کردند و خواستار تشکیل بسیج

سازندگی برای عمران و آبادانی مناطق کم برخوردار و محروم کشور با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها شدند.

وی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های خوب بسیج سازندگی ناحیه گچساران اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و اقتصاد مقاومتی به جوانان است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha