۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85468563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال بارش‌های پراکنده در ایلام طی ساعاتی از امروز

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85468563
احتمال بارش‌های پراکنده در ایلام طی ساعاتی از امروز

ایلام - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی از استان خارج شده است اما احتمال بارش باران باتوجه به وجود رطوبت در جو طی ساعاتی از عصر امروز و شامگاه وجود دارد.

مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عمده این بارش های پراکنده به علت وجود رطوبت در جو استان بیشتر در نواحی شمالی و ارتفاعات رخ می دهد.

وی افزود: وزش باد نسبتا شدید تا شدید طی امروز و فردا از دیگر فعالیت های جوی استان است که احتمال آسیب به سازه های سبک وجود دارد.

میهن پرست ادامه داد: باتوجه به وزش باد در عراق احتمال تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ آن به نوار مرزی استان دور از ذهن نیست.

وی اضافه کرد: هرچند هنوز توده گرد و غبار در کانون های ریزگرد عراق تشکیل نشده است اما به علت وزش باد در منطقه، کانون های مستعد تشکیل ریزگرد در این کشور رصد و پایش می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: جو استان تا شنبه هفته آینده پایدار همراه با افزایش دما است.

به گفته میهن پرست برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده احتمال ورود یک سامانه بارشی دیگر به استان وجود دارد که اطلاعات تکمیلی در مورد این سیستم روزهای آینده اعلام می شود.

وی بیان کرد: از روز یکشنبه تا صبح امروز بیشترین بارش باران در ایستگاه های باران سنجی تپه حمام با ۳۸ میلیمتر و چم شالان با ۳۱ میلیمتر بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام ادامه داد: در بین ایستگاه های هواشناسی مراکز شهرستان ها نیز آبدانان با ۲۱ میلیمتر بیشترین و مهران با ۶ میلیمتر کمترین بارش را داشته اند و میزان بارش ثبت شده در ایلام هم ۱۲ میلیمتر بوده است.

به گزارش ایرنا، جو استان از روز دوشنبه هفته گذشته تا بامداد امروز به علت بارش های بهاری ناپایدار بوده است.

این بارش ها به برخی زیرساخت ها و کشارزی استان خساراتی را وارد کرد.

در این مدت چندین پرواز فرودگاه استان نیز لغو شد.

از ابتدای سال آبی جاری (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ ) تاکنون بیشترین بارش نزولات جوی در ایوان با ۷۶۸.۱ میلیمتر و آبدانان با ۷۶۱.۲ میلیمتر و کمترین بارش در مهران با ۲۰۵.۶ ثبت شده است.

میزان دریافت بارش های جوی ایلام هم ۶۹۴.۶ میلیمتر بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha