۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۳۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85466711
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تداوم ناپایداری های جوی در آسمان ایلام

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۳۷
کد خبر: 85466711
تداوم ناپایداری های جوی در آسمان ایلام

ایلام - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: سامانه بارشی از عصر امروز اواسط هفته جاری هوای استان را ناپایدار می کند.

مجتبی میهن پرست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی همراه با بارش رگباری، تگرگ، صاعقه و وزش شدید باد است.

وی افزود: هرچند قدرت و مدت زمان فعالیت این سیستم بارشی به اندازه سامانه اخیر نیست اما باتوجه به رگباری و بهاری بودن بارش ها، احتمال بروز سیلاب وجود دارد.

میهن پرست اضافه کرد: این سامانه بارشی از اواخر وقت سه شنبه از آسمان استان خارج می شود اما اوج بارش های آن دوشنبه است.

وی در مورد دامنه پراکنش سامانه فوق هم توضیح داد: هرچند این سیستم کل استان را در برمی گیرد اما شدت فعالیت آن در نواحی شمالی استان بیشتر از سایر مناطق است.

میهن پرست یادآور شد: به علت وزش باد شدید طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه احتمال بروز خسارت به سازه های سبک و شاخه درختان وجود دارد.

وی نسبت به طغیان رودخانه ها و مسیل ها، خطر اصابت صاعقه، آبگرفتگی و اختلال در تردد هشدار داد.

به گزارش ایرنا، از روز دوشنبه هفته گذشته تا صبح دیروز ایستگاه باران سنجی سیوان (میشخاص) با ۱۹۹.۰ میلیمتر، پهله زرین آباد با ۱۷۴.۰ میلیمتر و انجیره با ۱۵۰.۵ میلیمتر بیشترین دریافت نزولات جوی را داشته اند و میزان بارش های ایلام هم ۱۰۰.۶ میلیمتر بوده است.

از ابتدای سال آبی جاری (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ ) تاکنون شهرستان های ایوان با ۷۵۱.۷ میلیمتر و آبدانان با ۷۴۰.۲ میلیمتر بیشترین و مهران با ۲۰۵.۰ میلیمتر کمترین بارش ها را ثبت کرده اند و مقدار دریافت نزولات جوی ایلام هم ۶۸۴.۲ میلیمتر بوده است.

سال آبی و زراعی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha