۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85468487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منابع طبیعی سبزوار ۸۰۰ همیار طبیعت به خدمت گرفت

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85468487
منابع طبیعی سبزوار ۸۰۰ همیار طبیعت به خدمت گرفت

سبزوار - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۸۰۰ نفر همیار طبیعت در این شهرستان سازماندهی شده و در زمینه فرهنگ‌سازی و حفاظت از منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

عباسعلی کیانی فرد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود ۳۷۰ نفر از این همیاران طبیعت از معلمان و دانش‌آموزان مدارس شهرستان هستند که به این حوزه علاقه نشان داده اند.

وی افزود: جذب همیار طبیعت از بین دانش‌آموزان زیربنای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از آن برای نسل‌های آینده است و در قالب این طرح، دانش آموزان با منابع طبیعی و آبخیزداری و اهمیت حفاظت از طبیعت و محیط زیست آشنا می شوند و این امر آن‌ها را به افرادی دوستدار نگهداری و حفاظت از طبیعت تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: ایجاد فضای مناسب برای حضور و همکاری مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان در عرصه‌های منابع طبیعی، برگزاری آیین‌های نمادین درختکاری، تهیه و توزیع نهال، تهیه بسته‌های آموزشی و برپایی نشست‌های آموزشی از جمله اقداماتی است که در راستای جلب مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار از همیاران طبیعت به‌ عنوان یاوران منابع طبیعی نام برد و گفت: یکی از بهترین راه‌های موثر در حفاظت از منابع طبیعی، اقدامات فرهنگی است که در این راستا مشارکت مردم به عنوان همیاران طبیعت نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه همیار طبیعت فردی است که با انگیزه معنوی و براساس علاقه‌مندی به طبیعت به‌صورت داوطلبانه به عضویت این طرح درمی‌آید، افزود: به منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی، آموزش‌های مرتبط به افراد محلی داده می‌شود.

کیانی فرد ادامه داد: در این راستا آموزش در زمینه آتش نشانی و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به دهیاران منطقه نیز داده شده است.

وی همچنین آموزش قوانین منابع طبیعی، نحوه تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی، تعاونی و نیز نحوه بهره برداری اصولی از مراتع و چرای دام در بین جوامع محلی را از دیگر فعالیت های آموزش و ترویجی اداره متبوع خود برشمرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار از مردم این شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به عرصه های منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف در اراضی ملی، بوته کنی و قطع درختان، حمل چوب غیرمجاز و یا وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی و ... مراتب را به تلفن های ۱۳۹و ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع در همه ساعات شبانه روز اطلاع دهند.

شهرستان سبزوار دارای بیش از ۶۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha