۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85468439
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قزوین دارای ۴۵ خانه فناور محیط زیستی است

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85468439
قزوین دارای ۴۵ خانه فناور محیط زیستی است

قزوین - ایرنا - رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: ۴۵ خانه فناور محیط زیستی به منظور برگزاری نشست های تخصصی در این استان فعال هستند.

زین العابدین رستمی، روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خانه های فناور محیط زیست برای برگزاری نشست های علمی و تخصصی و همچنین به منظور تحلیل، بررسی چالش ها و نیازهای محیط زیست کشور، شناسایی راهکارهای فناورانه برای حفاظت از محیط زیست و همرسانی و حمایت از ایده ها و یافته های مبتنی بر پژوهش و فناوری شکل گرفته اند.

وی با بیان اینکه ایده ها در این خانه ها از سوی نخبگان و صاحب نظران حوزه محیط زیست ارایه می شود، به اهداف ایجاد این خانه ها اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح پژوهش های علمی و دانش بنیان و توانمندی های فردی، سازمانی و مدیریتی از جمله اهداف مهم راه اندازی این خانه ها است.

رستمی ادامه داد: ارایه برنامه های توسعه کسب و کارهای موثر بر اشتغال پذیری، بهره مندی از فناوری های نوآورانه محیط زیستی و تجارب سازنده بومی در زمینه حفظ تعادل زیست بوم ها و نیز پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست همراستا با سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ایجاب می کند تا با ایجاد فضاهای تخصصی امکان تحلیل و بررسی چالش های محیط زیست با نظر متخصصان فراهم شود.

وی توضیح داد: خانه های فناور، ضمن تحکیم پیوند مراکز دانشگاهی و مراجع علمی و تخصصی با محیط زیست، بستری مناسب برای ارایه ایده ها و مشارکت علاقه مندان به محیط زیست، توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، کارآفرینی و استقرار پایدار مشاغل سبز و شناسایی فرصت و راهکارهای طبیعت محور برای بهبود معیشت جوامع محلی نیز محسوب می شوند.

رستمی با اشاره به اعضای اصلی خانه فناور در استان قزوین، خاطرنشان کرد: مدیران ارشد و روسای اداره کل حفاظت محیط زیست، پارک های علم و فناوری، بنیاد نخبگان، اداره کل آموزش و پرورش، پژوهش و فناوری سازمان صمت به همراه معاونت های پژوهش و فناوری دانشگاه های استان اعضای اصلی خانه های فناور را تشکیل می دهند.

رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین اضافه کرد: اعضای عادی خانه فناور نیز شامل تمامی فرهیختگان و نخبگان، اعضای هیات علمی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران، صاحبان کسب و کارهای دانش بنیان و فعالان حوزه فناوری های محیط زیستی هستند که می توانند با ارایه درخواست به دبیر خانه فناور، به عضویت این خانه درآیند.

وی خاطرنشان کرد: رفع چالش ها و نیازهای محیط زیستی کشور از طریق بهبود فرایند پژوهش ها و تحقیقات علمی و دانش بنیان و ارتقای ظرفیت های فردی، سازمانی و مدیریتی صاحبان ایده و اختراع، کارآفرینان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها مهمترین هدف کلی ایجاد این خانه ها هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha