سرشماری مراکز فعال حوزه صنعت چاپ در دستور کار قرار دارد

ساوه - ایرنا - معاون توسعه و نظارت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح اصلاح قوانین و آیین نامه‌های صنعت چاپ به منظور هدایت سرمایه گذاری و رفع مقررات غیرضروری در دستور کار این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، رضا بشر دوست روز دوشنبه در بازدید از مراکز فعال صنعت چاپ در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار داشت: طرح سر شماری از مراکز فعال در حوزه صنعت چاپ دارای مجوز نیز در اولویت اقدامات معاونت توسعه و نظارت دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشار به اینکه استان مرکزی بعد از استان سمنان می تواند برای انجام طرح به عنوان استان پایلوت انتخاب شود افزود: به منظور حمایت از مراکز چاپ فعال در استان ها مقرر شد با هماهنگی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقاضا از استانداری و ذیحسابی و سایر دستگاه های دیگر ، اسناد مالی مربوط به چاپ و انتشارات که در خارج از استان ها چاپ می‌شود ،پرداخت نشود.

بشر دوست تاکید کرد: در جلسات متعدد تشکل ها و اتحادیه های چاپخانه داران با مدیرکل دفتر چاپ،‌ با تشکیل اتحادیه های مستقل چاپ در استان های مستعد این صنعت موافقت می‌شود که لازم است در راستای مرتفع شدن مشکلات فعالان صنعت چاپ این استان، اتحادیه چاپخانه داران در استان مرکزی نیز تشکیل شود.

رییس گروه نظارت و بازرسی دفتر امور چاپ و نشر هم در این آیین، با اشاره به طرح بازرسی از مراکز چاپ ،افزود: در سال گذشته این طرح علاوه بر استان تهران در استان های البرز و قم و قزوین هم اجرا شد که مورد استقبال خوب چاپخانه داران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گرفت.

علیرضا تقی قلعه نو تاکید کرد: براساس پیگیری های دفتر امور چاپ و بخشنامه سازمان تامین اجتماعی،تمامی چاپخانه‌ها در سراسر کشور از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا سقف پنج کارگر معاف می‌شوند که چنانچه در استان مشکلی در این زمینه باشد،آماده پیگیری هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha