یک روز خوب در جهش تولید ملایر از راه‌اندازی مجدد واحدهای فروسیلیس تا رفع موانع ۱۲ طرح

همدان- ایرنا- پیرو سیاست‌های اثرگذار دولت سیزدهم مبنی بر احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال، در نشستی متفاوت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان ملایر تشکیل و موانع ۱۲ طرح صنعتی، معدنی، کشاورزی و تولیدی بررسی و گره از مشکلات این واحدها باز شد و بار دیگر وعده صادق دولت در حمایت از تولید تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملایر به صورت استانی و با حضور «مجتبی حسینی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، «سلمان اسماعیلی» فرماندار ویژه ملایر، حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس، تعدادی از مدیران کل استانی، معاونان مربوطه و صاحبان صنایع و مدیران تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ملایر برگزار و مصوبات بسیار خوبی در راستای مانع‌زدایی از ۱۲ واحد تولیدی این شهرستان اتخاذ شد.

دامداری ۶ هزار راسی شرکت سرمایه‌گذاری شستا، شرکت معاون سرمک؛ شرکت‌های بافتینه و بافتسان، واحدهای فرآوری فروسیلیس در شهرک امام رضا(ع) جوکار، شرکت سهل گستران درمان، دامداری دشت گل، کارخانه تولید کاغذ و کارخانه تولید شیشه خودرو در خاورمیانه از جمله طرح‌های بزرگ تولیدی، اقتصادی و کشاورزی بود که با نگاه حمایتی مجموعه مدیران استانی و شهرستانی و تیم اقتصادی استان همدان، موانع و مشکلات آنها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

مانع‌زدایی از واحدهای فرآوری سیلیس در شهرک صنعتی جوکار و راه‌اندازی مجدد این واحدها، شاید بهترین خبری بود که با رفع موانع این واحدها در جلسه ستاد تسهیل، چراغ امید را در دل یک‌هزار کارگر این شهرک روشن کرد و در این نشست مقرر شد واحدهای فرآوری سیلیس که چرخه تولید آنها به علت بدهی سنگین برق و تعرفه‌های بالای انرژی با چالش مواجه شده بود، از روزهای آتی مجددا راه‌اندازی و کارگران مشغول به کار شوند و بدهی برق این واحدها با حمایت و مساعدت شرکت منطقه‌ای برق باختر تقسیط و مانعی در مسیر تولید این صنعت مهم و کاربردی ایجاد نشود.

اَبَرپروژه دامداری ۶ هزار راسی شستا از دیگر طرح‌هایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، روند اجرایی این مگاپروژه به دلیل برخی موانع و مشکلات چند سال معطل مانده بود که عملا عملیات اجرایی آن از سال گذشته و با نگاه عدالت‌محور دولت و پیگیری‌های مجدانه مجموعه مدیریت عالی استان، شهرستان و نماینده مردم ملایر در مجلس، شتاب گرفت و در این مدت به پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصد رسید و مقرر شد با رفع موانع این پروژه، تا پایان تابستان امسال، فاز نخست پروژه با یک‌هزار راس دام مولد، به بهره‌برداری برسد.

یک روز خوب در جهش تولید ملایر از راه‌اندازی مجدد واحدهای فروسیلیس تا رفع موانع ۱۲ طرح

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان عصر دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملایر اظهار داشت: در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مسائل و موانع بیش از ۱۰ واحد و پروژه تولیدی در شهرستان ملایر که مشکلاتی در مسیر تولید داشتند، بررسی و مشکلات عمده این واحدها مرتفع شد.

سید «مجتبی حسینی» افزود: اجرایی شدن مجموعه دامداری ۶ هزار راسی شستا در ملایر یکی از اولویت‌های اساسی تولیدی کشور است که با اعطای زمین ۶۰ هکتاری مقرر شد این مجموعه پرتوان سرمایه‌گذاری را پیش ببرد و علاوه بر ایجاد اشتغال و اقتصاد استان، در تولیدات دامی استان نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه این پروژه پیشرفت قابل توجهی را در ۶ ماهه گذشته داشت که قابل قدردانی است، بیان کرد: با توجه به نگاهی که استاندار همدان به مجموعه‌های تولیدی و حمایت از تولید در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» دارد، به دنبال این هستیم با حضور در شهرستان‌ها به صورت میدانی، موارد و مشکلات را بررسی و آنچه که در توان و بضاعت و حدود اختیارات استان است، به کار گیریم و موانع و مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم و بتوانیم با هم یک تولید قابل توجه و جهش تولید را برای استان رقم بزنیم.

۹۶ درصد مصوبات ستاد تسهیل استان اجرایی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۹۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان داشتیم که منتج به احیای ۲۷۶ واحد تولیدی شد و هزار و ۹۳ مصوبه داشتیم که از این تعداد، ۹۶ درصد این مصوبات اجرایی شد و مابقی هم در دست اقدام است که اجرایی خواهد شد.

حسینی یادآور شد: مهمترین مواردی که به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع می‌شود، چون به ریاست استاندار همدان و مستمر به صورت هفتگی برگزار می‌شود، عمدتا به نتیجه می‌رسد و امیدواریم امسال با عزمی که برای تحقق شعار سال است، بیشتر از پیش این مصوبات را محقق کنیم.

وی همچنین خواستار پیگیری نماینده مردم ملایر در مجلس برای اصلاح قیمت تعرفه‌های انرژی واحدهای فروسیلیس شد و بیان کرد: روند تولید واحدهای تولیدی همچون فرآوری سیلیس نباید متوقف شود و برق منطقه‌ای باختر در پرداخت اقساطی دیون این واحدها نگاه مثبت دارد.

یک روز خوب در جهش تولید ملایر از راه‌اندازی مجدد واحدهای فروسیلیس تا رفع موانع ۱۲ طرح

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی ملایر با حضور مدیران کل استانی، مدیران استانی و معاون استاندار همدان برگزار شد و مسائل و مشکلات ۱۲ واحد بررسی و مصوبات و تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد.

«سلمان اسماعیلی» گفت: مهمترین این مصوبات، بازگشایی مجدد واحدهای فروسیلیس و بازگشت کارگران خدوم و زحمتکش این واحدها طی روزهای آتی است که به جد مسائل و سایر نکات این واحدهای تولیدی را دنبال می‌کنیم و تا حل آخرین مشکل کنار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان این شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مشکلات تعدادی از واحدها همچون شرکت معاون سرمک، کارخانه تولید کاغذ در ستاد تسهیل استان و شرکت بافتینه در سطح ملی بررسی و پیگیری شود و شرکت برق منطقه‌ای باختر نیز مساعدت لازم را برای تامین برق تعدادی از واحدها به عمل آورد و تقسیط ارزان قیمت و طولانی مدت برای واحدهای فروسیلیس لحاظ کند.

پارسال موانع ۸۵ واحد تولیدی ملایر رفع شد

فرماندار ویژه ملایر تامین برق مورد نیاز شرکت تولید شیشه خودرو با مساعدت برق منطقه‌ای باختر را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان و بیان کرد: همچنین مقرر شد با پیگیری سازمان صمت استان، تا دهم خرداد اولویت شرکت سهل گستران درمان برای ورود ماشین‌آلات و راه‌اندازی خط جدید پیگیری و تاییدیه لازم اخذ شود.

اسماعیلی با بیان اینکه مشکل تعیین محدوده حریم شرکت معادن سرمک با شهرداری زنگنه نیز در شورای معادن استان بررسی خواهد شد، ادامه داد: سال گذشته ۲۷۰ هزار میلیارد طرح و پروژه در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد و ۱۷ جلسه ستاد تسهیل برگزار و ۹۷ طرح بررسی شد که مشکلات و موانع ۸۵ واحد تولیدی رفع شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در جلسه امروز در حوزه‌های مختلف به مشکلات واحدهای تولیدی ملایر به ویژه واحدهای فروسلیس جوکار رسیدگی و تصمیمات خوبی اتخاذ شذ.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» بیان کرد: مسائل و مشکلات دامداری ۶ هزار راسی شستا به عنوان یکی از مگاپروژه‌های استان بررسی شد که این پروژه با ۶ هزار راس دام مولد، اگر اجرایی شود، ۴۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت و امیدواریم با بهره‌برداری از مرحله نخست این پروژه، در سال جهش تولید کاری را برای مردم انجام داده باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha