اظهارات وزیر نفت در مورد پالایشگاه آبادان مستند است/دستور رئیسی برای تسریع در ساخت فاز دوم

تهران-ایرنا- نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه صحبت‌های وزیر نفت در این باره مستند و قابل توجه است،گفت: در مورد فاز ۲-۲ پالایشگاه آبادان ساخت این فاز به تصویب هیت دولت رسیده و آقای رئیسی با صدور دستوری بر تسریع در ساخت آن تأکید کرده است.

سید مجتبی محفوظی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به صحبت‌های وزیر نفت در باره درامد ۱۲ همتی پالایشگاه آبادان گفت: صحبت‌های وزیر نفت در این باره مستند و قابل توجه است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال گذشته با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد یوروی فاز دوم پالایشگاه آبادان راه اندازی شد و راه اندازی فاز دوم این پالایشگاه قطعا در افزایش درامدهای آن تأثیرگذار است.

وی افزود: تکمیل چرخه کار در پالایشگاه آبادان نیازمند راه اندازی هر چهار فاز آن یعنی فازهای ۱ و ۲ و ۲-۲ و ۳ است که در صورت تحقق این امر ما شاهد درامد کلان این پالایشگاه خواهیم بود.

محفوظی خاطرنشان کرد: در مورد فاز ۲-۲ پالایشگاه آبادان ساخت این فاز به تصویب هیت دولت رسیده و آقای رئیسی با صدور دستوری بر تسریع در ساخت آن تأکید کرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبارات مربوط به ساخت فاز ۲-۲ پالایشگاه آبادان تخصیص یافته و کار در مرحله تعیین سرمایه گذار قرار دارد.

وی افزود: پالایشگاه نفت آبادان حدود ۱۲۰ سال قدمت دارد و از جهات مختلف برای ما دارای اهمیت است؛ به عنوان نمونه از نظر علمی برای ساخت دیگر پالایشگاه ها در کشور از دانش و تجربه متخصصین این پالایشگاه استفاده می شود.

محفوظی خاطرنشان کرد ما مخالف واگذاری پالایشگاه نفت آبادان به بخش خصوصی هستیم چرا که از یک سو این پالایشگاه هم از نظر علمی هم از نظر تاریخی در صنعت نفت ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و هم اینکه دو سوم از املاک شهر آبادان متعلق به پالایشگاه است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با واگذاری پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی معلوم نیست که تکلیف املاک متعلق به این پالایشگاه چه خواهد بود و مردم شهر با مشکلاتی در این حوزه مواجه خواهند شد،دو سوم املاک شهر آبادان متعلق به پالایشگاه آبادن است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha