۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85467341
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پرونده خرید تضمینی ۱۰۳ هزار تن گندم به بانک کشاورزی ایلام ارسال شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: پرونده خرید تضمینی ۱۰۳ هزار تن گندم برداشت شده این استان برای پرداخت به گندمکاران به بانک کشاورزی ارسال شده است.

"اصغر باباخانی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار تن گندم از مناطق گرمسیر استان ایلام برداشت شده که پرونده خرید تضمینی ۱۰۳ هزار تن آن در سامانه مربوطه ثبت و به بانک کشاورزی استان ارسال شده است.

وی افزود: در حال حاضر ایلام، یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه ثبت سامانه ای و ارسال پرونده خرید تضمینی گندم کشاورزان به بانک عامل در کشور بوده است.

باباخانی با بیان اینکه بانک کشاورزی، بانک عامل برای پرداخت مطالبات گندمکاران است، ابراز کرد: امسال مطالبات گندمکاران از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها تامین می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: تا این لحظه هیچگونه پرداختی برای مطالبات گندمکاران در استان ایلام انجام نشده و این موضوع برای سایر نقاط کشور نیز صدق می کند.

باباخانی ادامه داد: قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری برای هر کیلو گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و برای هر کیلو گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال است.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم معمولی و دوروم رفته است.

پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ میزان ۴۰۰ هزارتن گندم از مزارع استان برداشت شود.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.

تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha