۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85453113
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: گندم‌کارانی که کشت قراردادی انجام داده‌اند به ازای هر تُن، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه حق حمل به عنوان جایزه و تشویقی دریافت می‌کنند.

"اصغر باباخانی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت‌های قراردادی بین بخش خصوصی و کشاورزان، ترویج و حمایت از این نوع کشت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به شروع برداشت محصول گندم در مناطق گرمسیری استان تاکنون پنج هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

باباخانی ادامه داد: ۱۷ سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۴۳۰ هزار تن متعلق به بخش خصوصی و ۲۳ مرکز خرید مربوط به تعاونی‌های اداره کل تعاون روستایی خرید گندم کشاورزان در سال زراعی جاری را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع فصل برداشت اقداماتی چون ضدعفونی کردن سیلوها، کالیبراسیون و استانداردسازی باسکول های مراکز خرید دارای مجوز انجام شده است.

باباخانی یادآور شد: قیمت مصوب گندم معمولی در سال زراعی جاری ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دُرم نیز ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

به گفته وی، پیش بینی می شود: امسال ۴۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام تولید شود.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم معمولی و دُرم رفته است.

سال زراعی گذشته ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مقدار ۳۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.

تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha