۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85467159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه نقاشی "سرزمین مادری" در تربت‌حیدریه دایر شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85467159
نمایشگاه نقاشی "سرزمین مادری" در تربت‌حیدریه دایر شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - نمایشگاه نقاشی "سرزمین مادری" با موضوع منطقه "رود معجن" تربت حیدریه روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان حوزه فرهنگی و علاقه‌مندان در مجموعه فرهنگی - تاریخی "قطب‌الدین حیدر" این شهرستان دایر شد.

برپا کننده نمایشگاه نقاشی "سرزمین مادری" در خصوص انگیزه و محتوای این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه که تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری دایر است، ۴۰ تابلوی نقاشی با تکنیک رنگ روغن و سبک رئال در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است.

حسین حقیقی که مدرس نقاشی نیز هست افزود: موضوع تابلوها که حاصل هفت سال تلاش است، به معرفی طبیعت زیبای روستای رودمعجن از توابع شهر "بایگ" اختصاص دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه نیز در حاشیه نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: مجموعه‌های فرهنگی تاریخی قطب‌الدین حیدر و رباط طبسی در شهر تربت حیدریه به مناسبت دهه کرامت (۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت)، مهیای برنامه فرهنگی هنری "شب‌های فرهنگی بایگ" شده‌اند.

علی محمدی افزود: این حرکت فرهنگی که با همکاری بخشداری بایگ و بخش خصوصی آن منطقه برگزار شد به معرفی بازی‌های بومی - محلی، صنایع دستی، سوغات و هدایا، محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی و به طور کلی داشته‌های مردم آن منطقه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنین بناست در این یک هفته ظرفیت‌های جدید و در عین حال ناشناخته بخش بایگ تربت‌حیدریه به علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری، معرفی شود.

محمدی اضافه کرد: شب‌های فرهنگی بایگ در ۲ بخش نمایشگاهی واقع در رباط طبسی و مراسم و جشن‌ها در فضای مجموعه فرهنگی تاریخی قطب‌الدین‌حیدر تدارک دیده شده‌ است.

به گزارش ایرنا، بخش بایگ به مرکزیت شهر بایگ دارای هشت روستای "حصار، رودمعجن، فدیهه، رزگ، بسک، خورش‌بر، سرخ‌آباد و گلشن" است که جمعیت آن ۶ هزار و ۹۳۷ نفر در قالب ۲ هزار و ۴۲۴ خانوار است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه علاوه بر این که قطب درمان منطقه جنوب خراسان رضوی است با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha