ناپایداری‌های جوی اخیر بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال به حوزه برق هرمزگان خسارت زد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به اینکه توفان و تندباد اخیر افزون بر ۸۹۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و شبکه برق این استان خسارت زد، گفت: بیشترین خسارت‌های وارده به میزان ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به زیرساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم بوده است.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید میدانی از زیرساخت‌های آسیب دیده استان هرمزگان، بر لزوم جبران خسارت‌های برق در کوتاه مدت تاکید کرد و افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تامین و توزیع بهینه برق خصوصا در جزیره قشم بهره‎ می‌گیریم.

وی با تشریح خدمات انجام شده در روزهای گذشته، بیان کرد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در جزیره قشم حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌ها به شبکه و تاسیسات برق بعد جزیره قشم، در شهرستان بندرلنگه و سپس مناطق برق ناحیه یک بندر عباس و بندرخمیر بوده است، اظهار کرد: این خسارت‌ها شامل سقوط و خسارت پایه و ترانس بوده که بیشتر آن ترمیم و جایگزین شده است.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان پای کار بودند، ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل به‌ویژه در قشم و بندرلنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

وی همچنین با ترسیم سیمای مشارکت مردم در بندرلنگه و همیاری و همراهی آنان با نیروهای برق این شهرستان، این روحیه جهادی را ستود و افزود: نیروهای عملیاتی با مشارکت کم‌نظیر مردم در بندرلنگه در شرایطی سخت و زمینی باتلاقی ۳۰ اصله پایه چوبی نصب کردند و بعد از تلاش ۴۸ ساعته شبکه روستای حسینیه این شهرستان برقدار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان به همراه کارشناسان، مدیران و معاونان از مناطق خسارت دیده ناشی از سیل جزیره قشم و مراکز اتفاقات و عملیات سوزا و طبل بازدید کرد و همچنین با حضور در بین مردم منطقه غرب قشم و منطقه باسعیدو با بررسی مشکلات آنان بدون واسطه و به صورت چهره به چهره در جریان مشکلات ناشی از بروز باران و تندباد و خسارت به مناطق قشم و همچنین بازسازی واصلاح شبکه های آسیب دیده توسط اکیپ های عملیاتی بهره برداری و پیمانکاری قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha