۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85447726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد و باران باعث تخریب ۱۵ اصله پایه توزیع نیروی برق در قشم شد

قشم - ایرنا - مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: باد و باران شبانه روز گذشته باعث تخریب ۱۵ اصله پایه خطوط توزیع نیروی برق در سطح این جزیره شد.

مجید فرهادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: فعالیت سامانه ناپایدار جوی و دریایی همراه با وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق در ۲۴ ساعت گذشته در برخی از مناطق مختلف جزیره قشم سبب خسارت به برخی از زیرساخت ها شد.

وی ادامه داد: پس از وقوع این شرایط جوی و دریایی تمامی کارکنان امور برق شهرستان قشم در حالت آماده باش خدمات رسانی قرار گرفتند و در کمترین فرصت نسبت به اصلاح شبکه برق مناطق آسیب دیده اقدام کردند.

وی ادامه داد: از ساعت های بامداد روز گذشته و با شدت گرفتن بارندگی‌ها، پرسنل آتش نشانی با دریافت ۱۴۳ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵، ۱۰ عملیات رفع آبگرفتگی منازل و معابر را در سطح شهر قشم انجام دادند.

مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: در این مدت و در پی وزش باد شدید و بارش باران ۶ اصله پایه‌ های تیر برق و چندین درخت کهنسال در شهر قشم و ۹ اصله تیر خطوط توزیع هوایی در سطح این جزیره سقوط کردند.

فرهادی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اطلاع رسانی سازمانی و عمومی متناسب با حجم بارش و صدور هشدارهای مختلف و متعدد برای آمادگی و تامین امکانات و تجهیزات و جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شد.

وی گفت: تیم مدیریت بحران در این مدت با همکاری فرمانداری، هلال احمر و سایر دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح به منظور ایمن سازی محیط ۳۲ مورد بازدید از اماکن پر خطر، ایجاد کانال موقت هدایت آب های روان در روستای طولا و تهیه بیش یکهزار کیسه شن و تحویل آنها به دهیاری این روستا و مناطق مستعد آب گرفتگی در شهر قشم صورت پذیرفت.

مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: استقرار کیسه ماسه در نقاط پر خطر و هدایت آب های سطحی، جمع آوری پایه های روشنایی آسیب دیده در بارندگی، پایین کشیدن و بررسی برج‌ نوری موجود در پارک زیتون به منظور جلوگیری از سقوط سبد برج، جمع آوری آب های سطحی ناشی از بارندگی و جمع آوری شاخ و برگ و درختان خسارت دیده در سطح شهر قشم برخی دیگر از این اقدامات هستند.

وی اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته ۱۵ سالن ورزشی در سراسر این جزیره برای اسکان اضطراری و موقت قشموندان و گردشگران در زمان بارش باران تجهیز و بازگشایی شده بود که هم اکنون بیش از ۸۰ خانوار از گردشگران در سه سالن ورزشی شهر قشم استقرار پیدا کرده اند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha