هوشمندسازی صندوق‌های پستی ۵۰ درصد اماکن پرتردد استان مرکزی هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - مدیرکل پست استان مرکزی گفت: هوشمندسازی صندوق‌های پستی در ۵۰ درصد اماکن پرتردد استان با هدف دریافت و توزیع مرسولات بدون محدودیت زمانی، امسال در دستور کار است.

«حسن زارعی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: لزوم نصب و بهره‌برداری از این امکان در راستای اجرای سیاست‌های شرکت ملی پست از برنامه‌های تدارک شده در استان است.

وی در توضیح چگونگی فعالیت صندوق‌های هوشمند، گفت: فرد از طریق یک سامانه و پلتفرم می‌تواند صندوق را برای خود اختیار و اعلام کند که کالای خریداری شده به این صندوق هوشمند تحویل شود و در هر ساعت از شبانه‌روز امکان برداشت کالا را داشته باشد.

زارعی با بیان اینکه، هزینه حمل و نقل در این شیوه کاهش پیدا می‌کند، افزود: پست استان مرکزی برنامه دارد شبکه‌ای از باجه‌های پستی را در سطح شهر اراک ایجاد کند و این امکان را برای شهروندان فراهم آورد تا در تلفن همراه خود، بتوانند باجه‌های سیار را ببینند و یا اینکه طبق زمانبندی‌های اعلامی باجه سیار در مکان‌های خاصی که قبلا تعین شده است مستقر شوند.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: نمایشگاه الکامپ با موضوع اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک که قرار است، پایان اردیبهشت ماه در استان برگزار شود، فرصت خوبی برای معرفی صندوق‌های هوشمند است.

زارعی افزود: این صندوق‌ها بخشی از پلتفرم ایجاد شده در راستای اجرای سیاست‌های شرکت ملی پست است.

وی بیان کرد: سرویس احراز مکانی که قبلا به صورت سنتی و تایید نشانی و کدپستی انجام می‌شد، اکنون با بازتعریف فرآیندهای موجود و به صورت آنلاین درحال انجام است به گونه‌ای که نیاز به حضور مشتری در دفاتر پستی وجود ندارد.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: این استان به دلیل ساختار قدیمی تجزیه و مبادلات، امکان به کارگیری سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی به آسانی میسر نیست اما برنامه‌ریزی و مطالعه برای بکارگیری این سیستم‌ها در حال انجام است.

اداره کل پست استان مرکزی با ۲۸۰ واحد شهری، روستایی دولتی و خصوصی، ۲۳۰ نیرو و ۲۹۰ نیروی پیمانکار در بخش‌های قبول و مبادله و رهسپاری و توزیع، به عنوان بزرگترین شبکه ارتباطی استان سهم قابل توجهی از ارتباطات استان مرکزی را عهده‌دار است.

بیشتر بخوانید:

هوشمندسازی شبکه پست کشور در دستور کار است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha